Digitaaliset palvelut vuokra-asumisen tukena : case: Lahden Talot Oy
Myllyneva, Kosti (2024)
Myllyneva, Kosti
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917521
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917521
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin kuinka tehokkaasti digitaaliset palvelut tavoittavat ja palvelevat lahtelaisen vuokranantajayrityksen Lahden Talojen asiakkaita ja miten asiakkaat kokevat näiden palveluiden laadun ja käytettävyyden. Tutkimustulosten pohjalta laadittiin kehitysehdotuksia digitaalisten palveluiden parantamiseksi niin, että ne tavoittaisivat asiakkaat entistä tehokkaammin ja palveluiden käyttökokemus parantuisi.
Kvantitatiivinen kyselytutkimus toteutettiin sähköpostitse lähetettävänä Google Forms -kyselynä satunnaisotannalla, jonka avulla kerättiin tietoa Lahden Talojen asiakkaiden käyttökokemuksista ja tyytyväisyydestä digitaalisiin palveluihin. Tutkimus osoitti, että suurin osa asiakkaista oli tietoinen Lahden Talojen tarjoamista digitaalisista palveluista, ja useimmat pitivät palveluiden käyttöliittymää joko suhteellisen tai erittäin helppokäyttöisenä. Kehitys-ehdotuksina nousivat esille erityisesti digitaalisen alustan tekniset ongelmat, sekä saunavuorojen ja autopaikkojen satunnaiset varausten päällekkäisyydet, joiden ratkaisemiseen ja kehittämiseen yrityksen tulisi keskittyä.
Kvantitatiivinen kyselytutkimus toteutettiin sähköpostitse lähetettävänä Google Forms -kyselynä satunnaisotannalla, jonka avulla kerättiin tietoa Lahden Talojen asiakkaiden käyttökokemuksista ja tyytyväisyydestä digitaalisiin palveluihin. Tutkimus osoitti, että suurin osa asiakkaista oli tietoinen Lahden Talojen tarjoamista digitaalisista palveluista, ja useimmat pitivät palveluiden käyttöliittymää joko suhteellisen tai erittäin helppokäyttöisenä. Kehitys-ehdotuksina nousivat esille erityisesti digitaalisen alustan tekniset ongelmat, sekä saunavuorojen ja autopaikkojen satunnaiset varausten päällekkäisyydet, joiden ratkaisemiseen ja kehittämiseen yrityksen tulisi keskittyä.