Marknadsföring genom sociala medier : enkätundersökning för Ab Solving Oy
Backlund, Emil (2024)
Backlund, Emil
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917957
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917957
Tiivistelmä
Uppdragsgivaren, Ab Solving Oy är ett av de ledande företag som producerar hanteringslösningar för tunga laster, så som truckar som använder sig av luftkuddeteknik och automatiska truckar, AGVer, samt Ab Solving Oys flyttsystem, ett så kallat MLS-system.
Syftet med detta examensarbete var att få fram genom vilka kanaler eller plattformar i sociala medier kunder har hittat Solving, och även hur Solvings kundservice framstår. Mer ingångende presenteras marknadsföring, sociala medier, några av de olika plattformar som företag kan använda sig av för att marknadsföra sig och även kundbetjäningen beskrivs.
Detta examensarbete gjordes med den kvantitativa metoden genom att skicka ut en enkät till kunder i Norden via uppdragsgivaren Ab Solving Oy.
Resultatet av enkäten har analyserades och resultatet visade att Solving är relativt synligt i sociala medier. De tillfrågade gillar innehållet i Solvings marknadsföring och kundbetjäningen, även om kommentarer från de svarande också visar på sådant som Solving behöver utveckla inför framtiden.
Syftet med detta examensarbete var att få fram genom vilka kanaler eller plattformar i sociala medier kunder har hittat Solving, och även hur Solvings kundservice framstår. Mer ingångende presenteras marknadsföring, sociala medier, några av de olika plattformar som företag kan använda sig av för att marknadsföra sig och även kundbetjäningen beskrivs.
Detta examensarbete gjordes med den kvantitativa metoden genom att skicka ut en enkät till kunder i Norden via uppdragsgivaren Ab Solving Oy.
Resultatet av enkäten har analyserades och resultatet visade att Solving är relativt synligt i sociala medier. De tillfrågade gillar innehållet i Solvings marknadsföring och kundbetjäningen, även om kommentarer från de svarande också visar på sådant som Solving behöver utveckla inför framtiden.