Markkinointisuunnitelma Mobile Reality Oy
Röppänen, Niklas (2024)
Röppänen, Niklas
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917780
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917780
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma turkulaiselle mobiilipelialan yritykselle Mobile Reality Oy, joka on laajentamassa toimintaansa kansainvälisille markkinoille. Yrityksen visiona on toimia vaikuttajien ja seuraajien välisenä alustana, jolla on mahdollista järjestää erilaisia selviytymispelejä.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinointia kokonaisuutena ja markkinointisuunnitelman tekemistä. Teoriaosuudessa on käytetty laajasti erilaisia lähteitä. Lähteinä on käytetty kirjallisuutta, artikkeleja ja blogeja.
Toiminnallisessa osuudessa on tehty yritykselle lähtökohta-analyysit SWOT- ja PESTE-analyysien muodossa sekä markkinointisuunnitelma perustuen yrityksen tavoitteisiin.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma, joka on tehty niin, että se on mahdollista toteuttaa yrityksen rajallisilla markkinointiresursseilla. Markkinointisuunnitelma pitää sisällään tavoitteet, kohderyhmän, kehityskohteet ja toimenpiteet.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinointia kokonaisuutena ja markkinointisuunnitelman tekemistä. Teoriaosuudessa on käytetty laajasti erilaisia lähteitä. Lähteinä on käytetty kirjallisuutta, artikkeleja ja blogeja.
Toiminnallisessa osuudessa on tehty yritykselle lähtökohta-analyysit SWOT- ja PESTE-analyysien muodossa sekä markkinointisuunnitelma perustuen yrityksen tavoitteisiin.
Työn tuloksena on markkinointisuunnitelma, joka on tehty niin, että se on mahdollista toteuttaa yrityksen rajallisilla markkinointiresursseilla. Markkinointisuunnitelma pitää sisällään tavoitteet, kohderyhmän, kehityskohteet ja toimenpiteet.