Näytä suppeat kuvailutiedot

Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Bachelor’s Degree -koulutuksille

Virtakoski, Marko (2014)

dc.contributor.authorVirtakoski, Marko
dc.date.accessioned2015-01-07T08:02:40Z
dc.date.available2015-01-07T08:02:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2014120318071
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/86083
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, jonka lopputuotoksena luotiin digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Laurea-ammattikorkeakoulun Bachelor’s Degree –koulutuksille. Työ oli tarvelähtöinen, koska Laurea-ammattikorkeakoululla ei ole aiempaa suunnitelmaa Bachelor’s Degree –koulutusten digitaaliseen markkinointiin. Työn toimeksiantajana toimi Laurean Leppävaaran yksikön markkinointisuunnittelija Jari Wahlström. Työ toteutettiin syksyllä 2014. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa Laurean Bachelor’s Degree –koulutusten kansainvälistä näkyvyyttä lisäävän digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Google AdWords ja bachelorsportal.eu –markkinointipalveluita käyttäen. Työn tavoitteena oli määrittää Laurea-ammattikorkeakoulun Bachelor’s Degree –koulutusten hakijatilanne ulkomaisten hakijoiden osalta ja sen perusteella luoda digitaalisen markkinoinnin suunnitelma kyseisille koulutuksille. Työ aloitettiin määrittämällä toimeksiantajan kanssa työn tarkoitus ja tavoite. Työn tarkoituksen ja tavoitteiden ollessa selvillä päätettiin perehtyä Laurean hakutoimiston toimittamiin Bachelor’s Degree -koulutusten hakijatilastoihin ja koulutuksiin valittujen hakijoiden tilastoihin. Tilastot olivat vuosilta 2011–2014, ja ne sisälsivät tiedot kunkin Bachelor’s Degree -koulutuksen hakijamääristä ja koulutukseen valittujen hakijoiden määristä. Tässä vaiheessa tavoitteena oli määrittää lähtötilanne Bachelor’s Degree –koulutuksille ulkomaisten hakijoiden osalta. Lähtötilanteen määrittämisen jälkeen siirryttiin digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun. Suunnitteluvaiheen lähtökohtana oli selvittää minne markkinointi olisi suositeltava kohdistaa ja millä viestillä Laureaa tulisi markkinoida kansainvälisesti. Digitaalisen markkinoinnin kohdemaat selvitettiin Laurean vuosien 2011-2014 hakijatilastojen ja koulutuksiin valittujen hakijatilastojen analysoinnista saatujen tulosten perusteella. Lisäksi toimeksiantajan suosituksesta tutkittiin valmistuneiden opiskelijoiden tilastoja. Valmistuneiden opiskelijoiden tilastot olivat vuosilta 2006–2014, ja ne tarjosivat lisätietoa siitä mistä maista saadaan sellaisia hakijoita, jotka todennäköisimmin suorittavat opintonsa loppuun. Markkinoinnin kohdemaiden selvittämisen jälkeen selvitettiin, millä viestillä Laurean Bachelor’s Degree –koulutuksia tulisi markkinoida. Tämä selvitettiin analysoimalla Laurean Leppävaaran yksikön markkinointitiimin tekemää tulokaskyselyä. Tulokaskysely tehtiin syksyllä 2014 aloittaneille uusille Laurean Leppävaaran yksikön Bachelor’s Degree –opiskelijoille. Tulokaskysely tarjosi tietoa niistä Laurean vahvuuksista, joidenka takia hakijat hakivat Laurean koulutuksiin. Lisäksi tulokaskysely tarjosi tietoa niistä kanavista, joita hakijat käyttivät hakiessaan tietoa Laureasta ja sen tarjoamista koulutuksista. Suunnitteluvaiheen lomassa perehdyttiin aiheeseen liittyvään teoria-aineistoon. Aineiston perusteella luotiin teoreettinen viitekehys. Tärkeimmät aiheet teoreettisen viitekehyksen osalta olivat markkinointiviestintä, tuote, markkinoinnin prosessi ja toteutus. Suunnitteluvaiheessa saatujen tulosten pohjalta luotiin opinnäytetyön lopputuotos eli digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Bachelors Degree –koulutuksille.fi
dc.description.abstractThis thesis was a functional study. The final result of this thesis is a digital marketing plan for Laurea University of Applied Sciences’ Bachelor’s Degree programmes. The study was need-based because Laurea University of Applied Sciences does not have a previous digital marketing plan for Bachelor’s Degree programmes. The commissioner of this study was Laurea Leppävaara unit’s marketing planner Jari Wahlström. The work was implemented during autumn 2014. The purpose of this thesis was to produce a digital marketing plan for Laurea’s Bachelor’s Degree programmes, which would increase the international visibility of Laurea University of Applied Sciences. The digital marketing plan would be implemented by using the marketing services of Google AdWords and bachelorsdegree.eu. The objective of this thesis was to determine the applicant situation of Laurea’s Bachelor’s Degree programmes and based on this knowledge create a digital marketing plan for Bachelor’s Degree programmes. The work started by defining the purpose and objective of the study with the commissioner. After defining the purpose and objective of the study the next step was to become familiar with applicant statistics of Laurea’s Bachelor’s Degree programmes. The statistics included information on all applicants, who applied for Bachelor’s Degree programmes between years 2011-2014. The statistics also included information on those applicants, who were selected to the programmes. During this phase the main task was to define the starting point for Bachelor’s Degree programmes’ foreign applicants. The next step was planning the digital marketing plan. The premise of this phase was to define where the marketing should be implemented and by which message Laurea should be marketed internationally. The target countries for marketing were found out by analyzing the applicant statistics from 2011-2014 and the statistics of those applicants, who were selected to the programmes. In addition to these statistics, the statistics of graduated students were analyzed. The before mentioned statistics included information on graduated students between years 2006–2014 and provided information on those countries from which Laurea most probably receives such applicants, who finish their studies. After defining the target countries the next step was to examine by which message Laurea should be marketed. This was scrutinized by analyzing the survey conducted with Laurea Leppävaara unit’s newcomers. The survey was conducted by Laurea Leppävaara unit’s marketing team in autumn 2014. The respondents were students, who had just begun their studies in different Bachelor’s Degree programmes. The survey offered information on the reasons for the students applying to Laurea’s Bachelor’s Degree programmes as well as information on those channels through which the students searched for information on studying in Laurea when applying. During the planning phase the theoretical framework was created by becoming familiar with the theory that was relevant to the topic of this thesis. The digital marketing plan was created based on the research results of the planning phase.en
dc.language.isofin
dc.publisherLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleDigitaalisen markkinoinnin suunnitelma Bachelor’s Degree -koulutuksillefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/259
dc.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysadigitaalinen markkinointi
dc.contributor.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordBachelor’s Degree –koulutukset
dc.subject.keyworddigitaalinen markkinointi
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.keywordmarkkinointisuunnitelma
dc.subject.degreeprogramfi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant|
dc.subject.disciplinePalvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot