Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Facebook community managementin tuoma arvo yritykselle - Case: Yritys X

Lasola, Tanu (2014)

 
Avaa tiedosto
Tanu Lasola.pdf (580.1Kt)
Lataukset: 


Lasola, Tanu
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112616972
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaista lisäarvoa asiakkaat kokevat saavansa Yritys X:n tuottamasta community management -palvelusta (yhteisön hallinta) sosiaalisessa mediassa ja tarkemmin Facebookissa. Toteutetulla tutkimuksella oli tarkoitus löytää ne tekijät, joista yritykset kokevat saavansa lisäarvoa palvelun ulkoistamisessa verrattuna siihen, että se toteutettaisiin sisäisesti. Tutkimuksesta saatua tietoa hyödynnetään toimeksiantajayrityksen digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja myynninedistämisessä. Opinnäytetyön aihe valittiin ja rajattiin yhdessä Yritys X:n kanssa yrityksen tarpeiden pohjalta sekä sosiaalisen median ajankohtaisuus mielessä pitäen.

Tietoperusta muodostui markkinointiviestinnästä, markkinoinnista ja yhteisön hallinnasta sosiaalisessa mediassa sekä palvelun arvon määrittämistä ja mittaamista.

Opinnäytetyön keskeisessä roolissa oli vuoden 2014 syksyllä toteutettu haastattelututkimus. Aiheesta löytyvän tiedon vähäisyys ja community management -palvelun tuoreus ilmiönä johtivat teemahaastattelun valikoitumiseen tiedonkeruumenetelmäksi. Haastattelut toteutettiin harkinnanvaraisella otannalla yksilöhaastatteluin mahdollistaen keskusteluissa arkaluontoisenkin dialogin.

Tutkimuksen tuloksina nousi esiin kaksi teemaa, joiden pohjalta community management -palvelun lisäarvo voidaan määrittää. Yritykset ulkoistavat community management -toimintansa ja kokevat palveluntarjoajan tuovan lisäarvoa ammatti- ja tieto-taidon sekä resurssihelpotusten muodossa. Tulokset heijastavat tutkimuksen teoriataustaa palvelun lisäarvon mittaamisesta, sillä se muodostuu asiakkaan ja palveluntarjoajan vuorovaikutteisten kokemusten kautta ja palvelun laadun määrittää viime kädessä asiakas.

Tutkimuksen tavoitteiden mukaisesti tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajayrityksen myynninedistämisessä ja palveluiden kehittämisessä. Kehitysehdotuksissa keskityttiin asiakkaan palvelusta saaman lisäarvon sisällyttämiseen osaksi toimeksiantajan myyntiargumentteja. Lisäksi kehitysehdotuksissa esitettiin palvelun lisäarvoa tuovilla tekijöillä voitavan parantaa community management -palvelun laatua. Tulosten pohjalta tehdyissä kehitysehdotuksissa painotettiin realistisia toteuttamismahdollisuuksia ja toimeksiantajayrityksen käytettävissä olevia resursseja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste