Markkinatutkimus Lohjan Koiratrimmaamo Oy
Nuutinen, Minka (2024)
Nuutinen, Minka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917879
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917879
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin yrityksen Lohjan Koiratrimmaamo toiminta-alueen markkinamahdollisuuksia. Yritys haluaa laajentaa lisäpalveluihin turkinhoitopalveluiden lisäksi. Opinnäytetyössä kerättiin tietoa kyselytutkimuksella alueella asuvilta potentiaalisilta asiakkailta sosiaalisessa mediassa eli yrityksen tileillä Facebookissa ja Instagramissa.
Tutkimuksessa keskityttiin analysoimaan nykyistä markkinatilannetta, kartoittamaan asiakkaiden tarpeita ja odotuksia uusille palveluille sekä selvittämään kilpailijoiden tarjoamia palveluita. Lisäksi tarkasteltiin markkinoiden trendejä ja kehityssuuntia, jotka voivat vaikuttaa lisäpalveluiden kysyntään tulevaisuudessa.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että asiakkaat ovat kiinnostuneita monista eri lisäpalveluista. Kilpailijat eivät tarjoa alueella saman yrityksen alla useita palveluja, vaan kaikki kilpailijat keskittyvät yhteen palveluun pääasiassa. Tutkimuksessa pohdittiin myös tulevaisuuden trendien vaikutusta ja miten toimeksiantajayrityksen kannattaisi niihin varautua.
Yhteenvetona pienellä yrityksellä on mahdollisuuksia laajentaa palveluvalikoimaansa lisäpalveluiden avulla, kunhan ne vastaavat asiakkaiden tarpeita ja markkinoiden kehityssuuntia. Palvelualue on kuitenkin aika pieni ja asiakasmäärä rajallinen. Jatkotutkimusaiheina voisi olla esimerkiksi tarkempi markkinaselvitys tietyn lisäpalvelun kysynnästä tai asiakastyytyväisyyden mittaaminen jo olemassa oleville lisäpalveluille. Lopussa esitetiin suosituksia lisäpalveluiden valitsemiseen.
Tutkimuksessa keskityttiin analysoimaan nykyistä markkinatilannetta, kartoittamaan asiakkaiden tarpeita ja odotuksia uusille palveluille sekä selvittämään kilpailijoiden tarjoamia palveluita. Lisäksi tarkasteltiin markkinoiden trendejä ja kehityssuuntia, jotka voivat vaikuttaa lisäpalveluiden kysyntään tulevaisuudessa.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että asiakkaat ovat kiinnostuneita monista eri lisäpalveluista. Kilpailijat eivät tarjoa alueella saman yrityksen alla useita palveluja, vaan kaikki kilpailijat keskittyvät yhteen palveluun pääasiassa. Tutkimuksessa pohdittiin myös tulevaisuuden trendien vaikutusta ja miten toimeksiantajayrityksen kannattaisi niihin varautua.
Yhteenvetona pienellä yrityksellä on mahdollisuuksia laajentaa palveluvalikoimaansa lisäpalveluiden avulla, kunhan ne vastaavat asiakkaiden tarpeita ja markkinoiden kehityssuuntia. Palvelualue on kuitenkin aika pieni ja asiakasmäärä rajallinen. Jatkotutkimusaiheina voisi olla esimerkiksi tarkempi markkinaselvitys tietyn lisäpalvelun kysynnästä tai asiakastyytyväisyyden mittaaminen jo olemassa oleville lisäpalveluille. Lopussa esitetiin suosituksia lisäpalveluiden valitsemiseen.