Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mielikuvatutkimus brändistä Hwarang'

Nykänen, Iina (2024)

 
Avaa tiedosto
Nykanen_Iina.pdf (2.406Mt)
Lataukset: 


Nykänen, Iina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018348
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millainen brändi-imago Hwarangille on muodostunut sen Instagram-seuraajien keskuudessa. Aihe opinnäytetyöhön valittiin, koska brändi on uusi, eikä sen brändi-imagoa ollut vielä tutkittu. Toimeksiantajana toimi Hwarang’ brändin lanseeraaja ja korealaisen kosmetiikan maahantuontiin, jakeluun ja myyntiin keskittyvä yritys Baestyle Oy. Työn tavoite oli tuottaa toimeksiantajalle tietoa saatujen tulosten perusteella millaiseksi brändin Hwarang’ imago on muodostunut ja vastaako se brändin tavoitemielikuvaa. Lisäksi tulosten pohjalta arvioitiin brändin Instagram-markkinoinnin onnistumista tavoitemielikuvan viestimisessä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin brändiä, brändi-identiteettiä, brändi-imagoa sekä visuaalisuuden ja bränditarinan merkitystä osana brändi-imagoa. Lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin lyhyesti Instagram-sisältömarkkinointia ja Hwarangin Instagram-strategiaa. Hwarangin brändi-identiteetistä koostettiin tavoitemielikuva, jota hyödynnettiin määrällisen kysymyksen vastausvaihtoehtojen laatimisessa sekä laadullisten tutkimustulosten tulkinnan pohjana. Opinnäytetyössä käytettiin tutkimusmenetelminä määrällistä ja laadullista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat Hwarangin Instagram-seuraajat, joten tutkimuskysely jaettiin Hwarangin Instagram-tilillä. Määrällisten tutkimuskysymysten tuloksia analysoitiin Excel-taulukoinnin ja Google Formsin muodostamien kaavioiden avulla. Laadullisista kysymyksistä yhtä analysoitiin sisällönanalyysi menetelmällä, ja kahdesta muodostettiin sanapilvet tulkinnan tueksi visualisoimaan saatuja vastauksia.

Tuloksista selvisi, että Hwarangin brändi-imago on muodostunut positiiviseksi ja se vastaa brändin tavoitemielikuvaa. Tutkimuksen tuloksissa brändi yhdistettiin erityisesti violettiin väriin, esteettisyyteen, korealaisuuteen ja laadukkuuteen. Tulosten perusteella voitiin myös päätellä brändin Instagram-markkinoinnin olevan onnistunutta. Toimeksiantaja voi hyödyntää tutkimustuloksia vertailupohjana mahdollisissa tulevaisuuden brändi-imagoa kartoittavissa kyselyissä tai tutkimuksissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste