Teamwork Desk -tukipalvelun käyttöönotto ja integraatio ohjelmistoalan yrityksessä
Mäki-Mantila, Visa (2024)
Mäki-Mantila, Visa
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018628
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018628
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Teamwork Desk -tukipalvelun käyttöönottoa ja integraatiota ohjelmistoalan yrityksen tueksi. Asiakasmäärien kasvaessa ja kansainvälistyessä, yrityksessä haluttiin ottaa käyttöön tukipalveluohjelmisto, jonka avulla asiakaspalvelua pyritään helpottamaan ja selkiyttämään.
Opinnäytetyössä tutustutaan käyttöönotettuun tukipalveluohjelmistoon ja sen hyödyntämiseen ohjelmistoalan yrityksen asiakaspalvelussa. Työssä syvennytään myös projektin integraatiossa hyödynnettyihin teknologioihin ja niiden ominaisuuksiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa käsitellään Teamwork Deskin käyttöönottoa ja sen räätälöimistä ominaisuuksiltaan yrityksen tarpeita vastaavaksi. Lisäksi syvennytään Teamwork Deskin ja SkyPlanner APS:n väliseen integraatioon, jossa pureudutaan yksityiskohtaisesti integraation tekniseen toteutukseen ja REST-rajapintojen hyödyntämiseen ratkaisussa.
Toteutetun projektin myötä yrityksen asiakaspalvelua ja sen hallintaa sujuvoitettiin. Tukipalvelujärjestelmä vähentää yrityksen asiakaspalveluun kohdistuvaa taakkaa ja helpottaa asiakkaiden tekemien tukipyyntöjen käsittelyä, mikä vaikuttaa positiivisesti asiakaspalvelun laatuun ja nopeuteen.
Opinnäytetyössä tutustutaan käyttöönotettuun tukipalveluohjelmistoon ja sen hyödyntämiseen ohjelmistoalan yrityksen asiakaspalvelussa. Työssä syvennytään myös projektin integraatiossa hyödynnettyihin teknologioihin ja niiden ominaisuuksiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa käsitellään Teamwork Deskin käyttöönottoa ja sen räätälöimistä ominaisuuksiltaan yrityksen tarpeita vastaavaksi. Lisäksi syvennytään Teamwork Deskin ja SkyPlanner APS:n väliseen integraatioon, jossa pureudutaan yksityiskohtaisesti integraation tekniseen toteutukseen ja REST-rajapintojen hyödyntämiseen ratkaisussa.
Toteutetun projektin myötä yrityksen asiakaspalvelua ja sen hallintaa sujuvoitettiin. Tukipalvelujärjestelmä vähentää yrityksen asiakaspalveluun kohdistuvaa taakkaa ja helpottaa asiakkaiden tekemien tukipyyntöjen käsittelyä, mikä vaikuttaa positiivisesti asiakaspalvelun laatuun ja nopeuteen.