Marketing Plan for an Internal Logistics Company : case Eritoimi Oy
Kotomäki, Nelli (2024)
Kotomäki, Nelli
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018684
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018684
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena oli analysoida ja ehdottaa markkinointistrategioita sekä luoda hyödyllinen ja yksinkertainen markkinointisuunnitelma, jota sisälogistiikan yritys Eritomi Oy voi käyttää tietopohjana markkinoinnille.
Teoreettinen viitekehys kattaa erilaisia markkinoinnin termejä ja tapoja sekä selittää menetelmiä, joista yritys voi hyötyä markkinoinnin suunnittelussa. Tutkimus osoittaa, että markkinointisuunnitelma on mahdollista toteuttaa ymmärtämällä yritystä- ja sen toimialaa markkinoinnin työkalujen avulla ja, että sekä perinteisellä, että digitaalisella markkinoinnilla on edelleen paikkansa nykyajan markkinoinnissa.
Tutkimukseen perustuen, tämä opinnäytetyö tarjoaa ehdotuksia tapausyrityksen markkinointistrategiaksi, mukaan lukien suosituksia sosiaalisen median markkinointiin. Tämän opinnäytetyön tulos osoittaa, kuinka tapausyritys voi käydä läpi nykyistä tilannettaan ja muokata markkinointitapojaan sen perusteella. Tapausyritys voi hyötyä paremmasta markkinointistrategiasta kasvattaakseen potentiaalista asiakaskuntaansa, mutta myös mukauttaakseen markkinointiaan jo olemassa olevien asiakkaiden tarpeisiin.
Teoreettinen viitekehys kattaa erilaisia markkinoinnin termejä ja tapoja sekä selittää menetelmiä, joista yritys voi hyötyä markkinoinnin suunnittelussa. Tutkimus osoittaa, että markkinointisuunnitelma on mahdollista toteuttaa ymmärtämällä yritystä- ja sen toimialaa markkinoinnin työkalujen avulla ja, että sekä perinteisellä, että digitaalisella markkinoinnilla on edelleen paikkansa nykyajan markkinoinnissa.
Tutkimukseen perustuen, tämä opinnäytetyö tarjoaa ehdotuksia tapausyrityksen markkinointistrategiaksi, mukaan lukien suosituksia sosiaalisen median markkinointiin. Tämän opinnäytetyön tulos osoittaa, kuinka tapausyritys voi käydä läpi nykyistä tilannettaan ja muokata markkinointitapojaan sen perusteella. Tapausyritys voi hyötyä paremmasta markkinointistrategiasta kasvattaakseen potentiaalista asiakaskuntaansa, mutta myös mukauttaakseen markkinointiaan jo olemassa olevien asiakkaiden tarpeisiin.