Instagram-markkinoinnin vuosikello: case: Training With Janina
Haponen, Lotta (2024)
Haponen, Lotta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018873
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018873
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä personal trainer -palveluja tarjoavan Training With Janina -yrityksen kanssa. Työn tavoitteena oli tuottaa Instagram-markkinoinnin vuosikello toimeksiantajayritykselle. Vuosikellon tarkoitus oli helpottaa yrityksen Instagram-markkinointia tarjoamalla valmiita sisältöideoita Instagramiin.
Kehitystyön taustoitus tehtiin kilpailija-analyysin sekä toimeksiantajahaastattelun ja sen perusteella tehdyn SWOT-analyysin avulla. Tietoperustassa paneuduttiin digitaaliseen markkinointiin, sosiaalisen median markkinoinnin suunnitteluun, Instagramiin markkinointikanavana, henkilöbrändäämiseen sekä sisältömarkkinointiin.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä tuottamalla vuosikello, esimerkkijulkaisut sekä brändivärit toimeksiantajayritykselle. Vuosikellossa keskityttiin laadukkaan sisältö-markkinoinnin ideointiin. Kolmessa esimerkkijulkaisussa tuotiin esiin sisältöä, josta voidaan ottaa mallia tulevaisuudessa julkaisuja suunniteltaessa. Brändivärit suunniteltiin yhtenäistämään yrityksen markkinointia.
Tuotoksena tehty Instagram-markkinoinnin vuosikello tuli yritykselle käyttöön tukemaan sisällön suunnittelua ja auttamaan johdonmukaisessa julkaisutahdissa. Vuosikelloa voidaan käyttää pitkään, sillä sen sisältö on käytettävissä vuodesta toiseen ja muokattavissa tarpeen vaatiessa. Näin tuotoksesta on enemmän hyötyä toimeksiantajalle.
Kehitystyön taustoitus tehtiin kilpailija-analyysin sekä toimeksiantajahaastattelun ja sen perusteella tehdyn SWOT-analyysin avulla. Tietoperustassa paneuduttiin digitaaliseen markkinointiin, sosiaalisen median markkinoinnin suunnitteluun, Instagramiin markkinointikanavana, henkilöbrändäämiseen sekä sisältömarkkinointiin.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä tuottamalla vuosikello, esimerkkijulkaisut sekä brändivärit toimeksiantajayritykselle. Vuosikellossa keskityttiin laadukkaan sisältö-markkinoinnin ideointiin. Kolmessa esimerkkijulkaisussa tuotiin esiin sisältöä, josta voidaan ottaa mallia tulevaisuudessa julkaisuja suunniteltaessa. Brändivärit suunniteltiin yhtenäistämään yrityksen markkinointia.
Tuotoksena tehty Instagram-markkinoinnin vuosikello tuli yritykselle käyttöön tukemaan sisällön suunnittelua ja auttamaan johdonmukaisessa julkaisutahdissa. Vuosikelloa voidaan käyttää pitkään, sillä sen sisältö on käytettävissä vuodesta toiseen ja muokattavissa tarpeen vaatiessa. Näin tuotoksesta on enemmän hyötyä toimeksiantajalle.