Strateginen markkinointisuunnitelma Eläinlääkärikeskus SoVetin uudelle TikTok-tilille
Noronen, Pauliina (2024)
Noronen, Pauliina
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119021
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119021
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä eläinlääkärikeskus SoVetin uudelle TikTok-tilille strateginen markkinointisuunnitelman. Tarkoituksena oli kehittää mahdollisimman käytännönläheinen ja SoVetin asiakkaille kohdennettu markkinointistrategia. Pääkaupungin ja erityisesti Espoon eläinlääkäreiden markkinoinnissa ei ole ennen juurikaan hyödynnetty TikTokia markkinointialustana. Nyt koventuvan kilpailutilanteen sekä TikTok-markkinoinnin kasvun seurauksena myös yhä useampi pääkaupunkiseudun eläinlääkäriasema on alkanut hyödyntämään TikTokin alustaa markkinoinnissaan.
Tämän opinnäytetyön rakenne etenee järjestyksessä teoriaosiosta toiminnalliseen osioon. Teorioissa selvennetään strategisen markkinointisuunnitelman tekoon vaadittavat termistöt, sekä käsitellään yrityksen markkinointia sosiaalisen median alustoilla. Toiminnallisessa osiossa käsitellään strategisen markkinointisuunnitelman suunnittelua, rakentamista sekä esitellään valmis strateginen markkinointisuunnitelma TikTok-tilille. Suunnitelma on rakennettu eläinlääkärikeskus SoVetin kolmelle seuraavalle kvartaalille. Opinnäytetyön tuotoksen sisältö ja valinnat pohjautuvat teorialukuihin sekä eläinlääkärikeskus SoVetin sisäisiin materiaaleihin.
Tässä opinnäytetyössä on pyritty selventämään uuden TikTok-tilin markkinointisuunnitelman tekoprosessi siten, että opinnäytetyötä voidaan käyttää tilin markkinoinnissa apuna myös jatkossa. Orgaanisen TikTok sisällön toteuttaminen on osoittautunut kannattavammiksi eläinlääkärikeskus SoVetin orgaanisen markkinoinnin kanavaksi. Suunnitellessaan tulevaisuuden orgaanista sekä maksettua sisältömarkkinointia, eläinlääkärikeskus SoVetin kannattaa ottaa huomioon myös TikTok, sosiaalisen median alustanaan.
Tämän opinnäytetyön rakenne etenee järjestyksessä teoriaosiosta toiminnalliseen osioon. Teorioissa selvennetään strategisen markkinointisuunnitelman tekoon vaadittavat termistöt, sekä käsitellään yrityksen markkinointia sosiaalisen median alustoilla. Toiminnallisessa osiossa käsitellään strategisen markkinointisuunnitelman suunnittelua, rakentamista sekä esitellään valmis strateginen markkinointisuunnitelma TikTok-tilille. Suunnitelma on rakennettu eläinlääkärikeskus SoVetin kolmelle seuraavalle kvartaalille. Opinnäytetyön tuotoksen sisältö ja valinnat pohjautuvat teorialukuihin sekä eläinlääkärikeskus SoVetin sisäisiin materiaaleihin.
Tässä opinnäytetyössä on pyritty selventämään uuden TikTok-tilin markkinointisuunnitelman tekoprosessi siten, että opinnäytetyötä voidaan käyttää tilin markkinoinnissa apuna myös jatkossa. Orgaanisen TikTok sisällön toteuttaminen on osoittautunut kannattavammiksi eläinlääkärikeskus SoVetin orgaanisen markkinoinnin kanavaksi. Suunnitellessaan tulevaisuuden orgaanista sekä maksettua sisältömarkkinointia, eläinlääkärikeskus SoVetin kannattaa ottaa huomioon myös TikTok, sosiaalisen median alustanaan.