Asiakastyytyväisyyskysely - Case Bassadone Insurance Services Oy
Vanhamäki, Markus (2023)
Vanhamäki, Markus
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119161
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajayrityksen asiakkaiden tyytyväisyyttä SmartDrive-nimiseen autovakuutustuotteeseen, sen sisältöön ja korvauspalvelun toimivuuteen kyselytutkimuksen avulla. Lisäksi asiakkailta selvitettiin kiinnostusta jo toimeksiantajalla mielessä olleisiin potentiaalisiin kehitysideoihin, sekä hieman benchmarkata sitä, että missä vakuutusyhtiössä on asiakkaalla ennen ollut autovakuutus.
Opinnäytetyö toteutettiin keväästä syksyyn 2023. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto muodostettiin sähköisellä kyselylomakkeella, johon vastaajilla oli määräaikaisesti aikaa vastata. Tietoperusta muodostui kirjallisuudesta ja sähköisistä lähteistä, joiden aiheena oli vakuutusala, asiakaskokemuksen kehitys sekä tutkimustapa.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tietoa siitä, kuinka tyytyväisiä SmartDrive- vakuutusasiakkaat ovat vakuutustuotteeseen. Tämä tieto auttaa toimeksiantoyritystä pohtimaan kehityskohteita tuotteelleen ja saada tietoa siitä, miten asiakkaat kokevat tuotteen palvelevan heitä.
Opinnäytetyö toteutettiin keväästä syksyyn 2023. Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto muodostettiin sähköisellä kyselylomakkeella, johon vastaajilla oli määräaikaisesti aikaa vastata. Tietoperusta muodostui kirjallisuudesta ja sähköisistä lähteistä, joiden aiheena oli vakuutusala, asiakaskokemuksen kehitys sekä tutkimustapa.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tietoa siitä, kuinka tyytyväisiä SmartDrive- vakuutusasiakkaat ovat vakuutustuotteeseen. Tämä tieto auttaa toimeksiantoyritystä pohtimaan kehityskohteita tuotteelleen ja saada tietoa siitä, miten asiakkaat kokevat tuotteen palvelevan heitä.