Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinatutkimus USA:n vientimarkkinat : uuden kuluttajatuotebrändin vientihankkeen osaksi

Koskinen, Tuomas (2024)

 
Avaa tiedosto
Koskinen_Tuomas.pdf (738.8Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Tuomas
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917999
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää tilaajayritykselle uuden markkinan suurimpia haasteita aloitusvaiheessa ja ensimmäisen 12kk:n aikana toiminnan alettua uudella Pohjois-Amerikan kuluttajatuotemarkkinalla. Painopisteenä aloitusvaiheen lisäksi oli parempi markkinatuntemus asiakasymmärryksen, asiakaskokemuksen ja brändinrakennuksen näkökulmasta. Tavoitteena kaikilla tutkituilla asioilla oli mahdollistaa yrityksen paremmat menestyksen mahdollisuudet markkinoilla toimimiseen.

Työ toteutettiin laadullisen tutkimuksen keinoin. Tutkimukseen saatiin haastateltavaksi teemahaastatteluihin viisi markkina-asiantuntijaa, jotka jakoivat omia kokemuksiaan ja näkemyksiään markkinalla toimimisen haasteista ja mahdollisuuksista.

Markkinatutkimuksessa ilmeni, että Pohjois-Amerikan markkinat ovat selkeästi sekä haaste, että mahdollisuus. Markkinalle lähdettäessä asioita ei voida tehdä sivuprojektin kaltaisesti. Vientiprojektiin on panostettava ajallisten ja taloudellisten resurssien kautta täysillä. Parhaimmillaan markkinat voivat tarjota suuriakin menestyksen mahdollisuuksia. Yrityksen tuotteiden ja toiminnan ollessa kunnossa, markkinaa ja kilpailijoita ei pidä pelätä liikaa, vaan toiminta on aloitettava ja ymmärrettävä projektin keston olevan pitkä. Aloituksen ja alkupanostuksen ollessa merkittävässä roolissa menestyksen kannalta.

Johtopäätöksenä todettiin, kaikkein tärkeintä on tehdä päätös vientiprojektin aloittamisesta ja pystyä aloittamaan projekti. Yrityksen tarina sekä tarinallisuus ovat merkittävässä osassa ja ne ovat oltava kunnossa. Näiden asioiden ollessa kunnossa, yritys voi lähteä uudelle markkinalle ja pärjätä hyvin tekemällä oikeita asioita. Opinnäytetyö tarjosi lisää ymmärrystä yritykselle paikallismarkkinasta ja markkinalla toimimisesta, sekä lisää tietoa, jota sillä ei aiemmin ollut.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste