Matkailualan kansainvälisen markkinoinnin kehittäminen Päijät-Hämeessä : selvitys kansainvälisen markkinoinnin tilanteesta
Behm, Minka (2024)
Behm, Minka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018314
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018314
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää kansainvälisen markkinoinnin tilannetta majoitustoimijoilla Päijät-Hämeessä. Tutkimuskysymystä ratkotaan auki kyselyn avulla ja sillä saadaan näkemyksiä, millä tasolla kansainvälinen markkinointi on pienessä mittakaavassa Päijät-Hämeessä.
Raportin viitekehyksessä tutkitaan kulttuuria ja Hofsteden teoriaa kulttuurien ulottuvuuksista. Myös markkinointia analysoidaan, ja pohditaan konkreettista esimerkkiä yrityksestä, joka onnistuu markkinoinnissa paikallisesti sekä kansainvälisesti.
Opinnäytetyön tuloksena luotua raporttia voidaan hyödyntää kansainvälisen markkinoinnin suunnittelussa ja sen aloittamisessa. Raportti voi auttaa myös kulttuurillisien eroavaisuuksien ymmärtämisessä ja markkinoinnin merkityksen käsittämisessä.
Raportin viitekehyksessä tutkitaan kulttuuria ja Hofsteden teoriaa kulttuurien ulottuvuuksista. Myös markkinointia analysoidaan, ja pohditaan konkreettista esimerkkiä yrityksestä, joka onnistuu markkinoinnissa paikallisesti sekä kansainvälisesti.
Opinnäytetyön tuloksena luotua raporttia voidaan hyödyntää kansainvälisen markkinoinnin suunnittelussa ja sen aloittamisessa. Raportti voi auttaa myös kulttuurillisien eroavaisuuksien ymmärtämisessä ja markkinoinnin merkityksen käsittämisessä.
