Google Ads – Performance Max -kampanjan tehokkuus markkinointitoimiston omassa markkinoinnissa : case Näkemystehdas MBE
Tuomi, Jali (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320143
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320143
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli selvittää, minkälaisia tuloksia Performance Max -kampanja tarjoaa markkinointitoimiston omaan markkinointiin. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Näkemystehdas MBE. Työn teoria osuus käsittelee kampanjan kannalta relevantteja digitaalisen markkinoinnin aiheita, käsitteitä ja malleja sekä Google Adsin teoriaa.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä toteutettiin neljän viikon mittainen Performance Max -kampanja, jonka tavoitteena oli tuottaa konversioita keräämällä liikennettä yrityksen verkkosivuille. Performance Max -kampanja on monikanavainen kampanjamuoto, joka hyödyntää tekoälyä toiminnassaan.
Kampanjan tulosten perusteella Performance Max -kampanja soveltuu B2B-markkinoinnissa paremmin näkyvyyden ja tunnettuuden kasvattamiseen, kuin suoraan konversioiden luomiseen. Tehtyjen havaintojen perusteella kampanjaa ja sen sisältöjä kehitetään.
Toiminnallisessa opinnäytetyössä toteutettiin neljän viikon mittainen Performance Max -kampanja, jonka tavoitteena oli tuottaa konversioita keräämällä liikennettä yrityksen verkkosivuille. Performance Max -kampanja on monikanavainen kampanjamuoto, joka hyödyntää tekoälyä toiminnassaan.
Kampanjan tulosten perusteella Performance Max -kampanja soveltuu B2B-markkinoinnissa paremmin näkyvyyden ja tunnettuuden kasvattamiseen, kuin suoraan konversioiden luomiseen. Tehtyjen havaintojen perusteella kampanjaa ja sen sisältöjä kehitetään.