Odoo CRM-Järjestelmän käyttöönoton suunnittelu
Hietala, Otto (2024)
Hietala, Otto
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320415
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320415
Tiivistelmä
Asiakkuudenhallintajärjestelmät ovat keskeisessä osassa yritysten myynti- ja markkinointityötä. Toimivien järjestelmien merkitys korostuu, kun halutaan parantaa yrityksen kilpailukykyä markkinoilla. Asiakkuudenhallinta auttaa asiakaspalvelun kehittämisessä ja liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisessa. Odoo toiminnanohjausjärjestelmä tarjoaa lähtökohdat asiakkuuksienhallintaan ja liiketoiminnan tärkeimpien toimintojen keskittämiseen yhteen järjestelmään.
Tutkimuksessa tarkasteltiin asiakkuudenhallinnan menetelmiä ja asiakastiedon muodostamista asiakkuudenhallintajärjestelmään. Kuinka asiakkuudenhallintaa tulisi suorittaa ja minkälaista asiakastietoa tulisi kerätä. Tutkimus toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jonka tavoitteena oli muodostaa toimeksiantajalle suunnitelma ja prosessikuvaus Odoo CRM -järjestelmän käyttöönotosta.
Tutkimuksen tuloksena saatiin prosessikuvaus niistä toimenpiteistä, jotka CRM käyttöönotosta tulee huomioida ja tutkimuksessa verrattiin Odoo CRM sovelluksen käyttöä tietoperustaan ja pyrittiin luomaan ratkaisu, jonka perusteella toimeksiantaja voi suorittaa käyttöönottoprojektin.
Tutkimuksessa tarkasteltiin asiakkuudenhallinnan menetelmiä ja asiakastiedon muodostamista asiakkuudenhallintajärjestelmään. Kuinka asiakkuudenhallintaa tulisi suorittaa ja minkälaista asiakastietoa tulisi kerätä. Tutkimus toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jonka tavoitteena oli muodostaa toimeksiantajalle suunnitelma ja prosessikuvaus Odoo CRM -järjestelmän käyttöönotosta.
Tutkimuksen tuloksena saatiin prosessikuvaus niistä toimenpiteistä, jotka CRM käyttöönotosta tulee huomioida ja tutkimuksessa verrattiin Odoo CRM sovelluksen käyttöä tietoperustaan ja pyrittiin luomaan ratkaisu, jonka perusteella toimeksiantaja voi suorittaa käyttöönottoprojektin.