Kohti syvempää käyttäjäymmärrystä : tapahtumakeskuksen käyttöliittymän parantaminen palvelumuotoilun keinoin
Lappalainen, Suvi (2024)
Lappalainen, Suvi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420797
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420797
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskityttiin tapahtumakeskuksen näkyvyyden, sisällön ja asiakaskokemuksen parantamiseen toimeksiantajayrityksen mobiilisovelluksessa. Tavoitteena oli löytää uusia tapoja parantaa sovelluksen näkyvyyttä, sisältöä ja käyttäjäkokemusta erilaisin tutkimusmenetelmin. Tutkimuksessa analysoitiin mobiilisovelluksen nykyistä käyttökokemusta ja sen tarjoamia mahdollisuuksia sekä kartoitettiin tapahtumakeskuksen asiakkaiden tarpeita, toiveita ja odotuksia sovelluksen suhteen.
Menetelmiin kuuluivat käyttäjätestaukset, asiantuntijahaastattelut, erilaiset kyselyt ja tapahtumakeskuksen henkilökunnan "hiljaisen tiedon" hyödyntäminen. Näiden menetelmien avulla syvennettiin ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja toiveista, erityisesti keskittyen laadulliseen tietoon sovelluksen käyttökokemuksesta ja odotuksista. Käyttäjäymmärrystä kerättiin laajalti, ja vastauksia analysoitiin asiakastyytyväisyysindeksin (CSI), suositteluhalukkuuden mittarin (NPS) ja asiakkaan vaivannäköä mittaavan mittarin (CES) avulla.
Tavoitteena oli tarjota tapahtumakeskukselle kokonaisvaltainen ja asiakkaille lisäarvoa tuottava konseptiehdotus siitä, miten mobiilisovelluksen käyttöliittymästä saataisiin helpommin saavutettava ja selkeä heidän asiakkailleen sekä miten personoidut toiminnallisuudet voitaisiin integroida sovelluksen sisältöön. Tavoitteena on parantaa sovelluksen käytettävyyttä ja vastata asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin entistä tehokkaammin.
Menetelmiin kuuluivat käyttäjätestaukset, asiantuntijahaastattelut, erilaiset kyselyt ja tapahtumakeskuksen henkilökunnan "hiljaisen tiedon" hyödyntäminen. Näiden menetelmien avulla syvennettiin ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja toiveista, erityisesti keskittyen laadulliseen tietoon sovelluksen käyttökokemuksesta ja odotuksista. Käyttäjäymmärrystä kerättiin laajalti, ja vastauksia analysoitiin asiakastyytyväisyysindeksin (CSI), suositteluhalukkuuden mittarin (NPS) ja asiakkaan vaivannäköä mittaavan mittarin (CES) avulla.
Tavoitteena oli tarjota tapahtumakeskukselle kokonaisvaltainen ja asiakkaille lisäarvoa tuottava konseptiehdotus siitä, miten mobiilisovelluksen käyttöliittymästä saataisiin helpommin saavutettava ja selkeä heidän asiakkailleen sekä miten personoidut toiminnallisuudet voitaisiin integroida sovelluksen sisältöön. Tavoitteena on parantaa sovelluksen käytettävyyttä ja vastata asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin entistä tehokkaammin.