Markkinointiviestintästrategia ja vuosikello AppRise Ventures Oy:lle
Voutilainen, Janina (2024)
Voutilainen, Janina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420837
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420837
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona applikaatioyritys AppRise Ventures Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda raamit ja linjaukset yrityksen markkinointiviestinnälle.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee markkinointiviestintää ja markkinointiviestintästrategian muodostamisprosessia. Teoria pohjautuu ammattikirjallisuuteen ja internetlähteisiin, joita on käytetty monipuolisesti huomioiden työn tavoitteet. Tämän lisäksi haastateltiin AppRise Ventures Oy:n perustajajäsentä Matvei Tikkaa teemahaastatteluilla. Teemahaastatteluiden tavoitteena oli saada kokonaiskuvaa yrityksen lähtötilanteesta ja tulevaisuuden suunnitelmista liiketoiminnan kannalta.
Tuotoksena syntyi markkinointiviestintästrategia ja vuosikello sosiaaliseen mediaan vuodelle 2025. AppRise Ventures Oy:n perustajajäseneltä saadun palautteen perusteella markkinointiviestintästrategia ja sosiaalisen median vuosikello ovat selkeitä ja antavat yritykselle suunnan tulevaisuuden markkinoinnille.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee markkinointiviestintää ja markkinointiviestintästrategian muodostamisprosessia. Teoria pohjautuu ammattikirjallisuuteen ja internetlähteisiin, joita on käytetty monipuolisesti huomioiden työn tavoitteet. Tämän lisäksi haastateltiin AppRise Ventures Oy:n perustajajäsentä Matvei Tikkaa teemahaastatteluilla. Teemahaastatteluiden tavoitteena oli saada kokonaiskuvaa yrityksen lähtötilanteesta ja tulevaisuuden suunnitelmista liiketoiminnan kannalta.
Tuotoksena syntyi markkinointiviestintästrategia ja vuosikello sosiaaliseen mediaan vuodelle 2025. AppRise Ventures Oy:n perustajajäseneltä saadun palautteen perusteella markkinointiviestintästrategia ja sosiaalisen median vuosikello ovat selkeitä ja antavat yritykselle suunnan tulevaisuuden markkinoinnille.