Kuvitetun pöytäroolipelikirjan visuaalisen ilmeen konseptointi : case Adestos
Salven, Nicole (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420814
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420814
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsittelen kuvitetun pöytäroolipelikirjan visuaalisen ilmeen konseptointia ja sen prosessia. Pohdin myös kyseisten kirjojen tekstin määrää ja sitä, voiko raskaita tekstiblokkeja vähentää ja korvata visuaalisin elementein tai yksinkertaistaa muilla tavoin. Opinnäytetyössä käydään ensiksi läpi yleisesti pöytäroolipelejä ja konseptitaidetta sekä pöytäroolipelien visuaalisuutta. Lopuksi suunnittelen hahmokonsepteja, kansikuvakonseptin sekä kirjan sisällön yleistä ilmettä. In this thesis, I am going over the process of concepting the visual appearance of a tabletop role-playing book. I am also going to discuss the amount of text in said books, and whether I would be able to reduce the number of heavy blocks of text by either replacing them with visual elements or simplifying them in other ways. In this thesis, I am first going over tabletop role-playing games, concept art and the visuality in tabletop role-playing games in general. Lastly, I will be designing character concepts, a concept for the cover art, as well as the general look for the contents of the book.