Työnopastusohjelman suunnittelu ja toteuttaminen jälkimarkkinoinnin ammattiryhmille merkkiliiketoiminnassa
Konttinen, Outi (2024)
Konttinen, Outi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621858
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621858
Tiivistelmä
Työnopastusohjelman avulla uusi työntekijä saa parhaat mahdolliset lähtökohdat onnistumiseen uudessa työssään. Autoalan ollessa suuressa muutoksessa työnopastusta tarvitaan tällä hetkellä niin uusille työntekijöille kuin yrityskaupoissa konserniin vanhana työntekijänä siirtyville työntekijöille. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda työnopastusohjelma Hedin Automotiven jälkimarkkinoinnin henkilöstöryhmille. Opinnäytetyössä tutkittiin nykyisen työnopastusohjelman laatua sekä jatkuvan oppimisen, motivoimisen ja työnohjauksen herättämiä mielipiteitä jälkimarkkinoinnin henkilöstöryhmissä. Opinnäytetyön tuloksena Hedin Automotiven jälkimarkkinoinnin henkilökunnalle on laadittu työnopastusohjelma ja toimenkuvausmateriaalit. Lisäksi opinnäytetyön tutkimuksen tuloksia tarkastelemalla on laadittu suunnitelma työnohjauksen toteuttamisesta.