Punkaharjun Metsäpalvelu Oy LKV asiakastyytyväisyystutkimus
Mutikainen, Santeri (2024)
Mutikainen, Santeri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060721952
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060721952
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö suoritettiin toimeksiantona Punkaharjun Metsäpalvelu Oy LKV:lle. Yritys tarjoaa palveluaan metsänhoidossa, kiinteistönvälityksessä, perunkirjoituksessa ja konsultoinnissa Punkaharjun seudulla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Punkaharjun Metsäpalvelu Oy LKV:n asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksessa selvitettiin, missä yrityksen koettiin onnistuneen ja millaisia kehityskohteita yrityksellä on. Lisäksi selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluun kokonaisuudessaan ja todennäköisyyttä sille, että asiakkaat suosittelevat palveluita muille.
Opinnäytetyön teoriaosuus jakautuu kolmeen lukuun, jossa ensimmäisessä käsitellään asiakasta ja asiakastyytyväisyyttä. Toisessa luvussa keskeisiä käsitteitä ovat metsänomistaminen ja hoitaminen. Kolmas luku keskittyy metsäpalveluihin, kiinteistönvälitykseen sekä konsultointiin ja perunkirjoitukseen. Opinnäytetyön aineistonkeruu suoritettiin sähköisellä kyselylomakkeella. Sähköisen kyselylomakkeen vastauksia analysoitiin hyödyntäen sekä laadullisia että määrällisiä analyysitapoja.
Tulosten perusteella voidaan todeta, että suurin osa Punkaharjun Metsäpalvelu Oy LKV:n asiakkaista on erittäin tyytyväisiä ja kyseisen yrityksen palveluita suositeltaisiin erittäin todennäköisesti muille. Yrityksen onnistumisina koettiin erityisesti asiakaspalvelu, ammattimaisuus ja kokonaisuus palvelussa. Yksittäisten vastaajien kokemuksen mukaan yrityksen kehityskohteisiin kuuluu juridisten kysymysten hallinta, kiinteistönvälityksen laatu ja kiireen tuntu.
Opinnäytetyön teoriaosuus jakautuu kolmeen lukuun, jossa ensimmäisessä käsitellään asiakasta ja asiakastyytyväisyyttä. Toisessa luvussa keskeisiä käsitteitä ovat metsänomistaminen ja hoitaminen. Kolmas luku keskittyy metsäpalveluihin, kiinteistönvälitykseen sekä konsultointiin ja perunkirjoitukseen. Opinnäytetyön aineistonkeruu suoritettiin sähköisellä kyselylomakkeella. Sähköisen kyselylomakkeen vastauksia analysoitiin hyödyntäen sekä laadullisia että määrällisiä analyysitapoja.
Tulosten perusteella voidaan todeta, että suurin osa Punkaharjun Metsäpalvelu Oy LKV:n asiakkaista on erittäin tyytyväisiä ja kyseisen yrityksen palveluita suositeltaisiin erittäin todennäköisesti muille. Yrityksen onnistumisina koettiin erityisesti asiakaspalvelu, ammattimaisuus ja kokonaisuus palvelussa. Yksittäisten vastaajien kokemuksen mukaan yrityksen kehityskohteisiin kuuluu juridisten kysymysten hallinta, kiinteistönvälityksen laatu ja kiireen tuntu.