Pohjois-Karjalan Marttojen uuden Marttakahvion markkinointisuunnitelma
Kareinen, Ruusa (2024)
Kareinen, Ruusa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022570
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022570
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä suunnitellaan Pohjois-Karjalan Marttojen uudelleenavatun Marttakahvion markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyön tarkoituksena oli ehdottaa muutamia markkinoinnin toimenpiteitä sekä luoda helposti ymmärrettävä pohja ja aikataulu, jota toimeksiantaja voi muokata tarvittaessa tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä on keskitytty pääosin sosiaalisen median markkinointiin.
Opinnäytetyön tietoperustassa määritellään markkinoinnin termejä, jotta markkinointisuunnitelmaa on helpompi seurata. Tämän lisäksi tietoperustassa esitellään seitsemän vaiheen markkinointisuunnitelman malli, johon myös tämän opinnäytetyön markkinointisuunnitelma pohjautuu. Opinnäytetyö aloitettiin työharjoitteluajanjakson aikana, jolloin kerättiin alustavaa tietoa ja toimeksiantajan tavoitteita, minkä jälkeen opinnäytetyö toteutettiin harjoittelua seuranneen vuoden aikana.
Opinnäytetyön produkti koostuu Pohjois-Karjalan Marttojen Marttakahvion markkinointisuunnitelmasta. Suunnitelmassa esitellään markkinoinnin analysointia, tavoitteiden ja mittareiden asettamista, markkinointimixin keräämistä sekä aikataulun asettamista. Lopuksi Pohdinta-luvussa kerrataan työn tekoa ja kehityskohteita.
Opinnäytetyön tietoperustassa määritellään markkinoinnin termejä, jotta markkinointisuunnitelmaa on helpompi seurata. Tämän lisäksi tietoperustassa esitellään seitsemän vaiheen markkinointisuunnitelman malli, johon myös tämän opinnäytetyön markkinointisuunnitelma pohjautuu. Opinnäytetyö aloitettiin työharjoitteluajanjakson aikana, jolloin kerättiin alustavaa tietoa ja toimeksiantajan tavoitteita, minkä jälkeen opinnäytetyö toteutettiin harjoittelua seuranneen vuoden aikana.
Opinnäytetyön produkti koostuu Pohjois-Karjalan Marttojen Marttakahvion markkinointisuunnitelmasta. Suunnitelmassa esitellään markkinoinnin analysointia, tavoitteiden ja mittareiden asettamista, markkinointimixin keräämistä sekä aikataulun asettamista. Lopuksi Pohdinta-luvussa kerrataan työn tekoa ja kehityskohteita.