Sisältöstrategia maalausbaarille : case: maalausbaari Studio & Bar
Tikkanen, Ella (2024)
Tikkanen, Ella
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022617
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022617
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä selkeä ja käytännönläheinen sisältöstrategia auttamaan kohdeyrityksen Studio & Barin yrittäjiä yrityksen markkinoinnissa. Studio & Bar on vuonna 2022 perustettu maalausbaari ja tapahtumatila Helsingissä. Yrittäjät eivät ole aikaisemmin suunnitelleet sisältömarkkinointiaan eikä sisältömarkkinointia ole toteutettu säännöllisesti. Sisältöstrategian avulla pyritään saamaan yritykselle lisää näkyvyyttä, seuraaja- ja tilausmäärien sekä myynnin kasvua.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin sisältömarkkinointia, sisältöstrategiaa sekä sisältöstrategian rakennetta. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallisessa osuudessa tehtiin yritykselle sisältöstrategia yrityksen asettamien tavoitteiden mukaisesti. Sisältöstrategian luomisessa hyödynnettiin opinnäytetyön teoriaosuutta.
Opinnäytetyön tuloksena oli selkeä ja monipuolinen sisältöstrategia yritykselle. Sisältöstrategiassa käsiteltiin yrityksen tavoitteita, nykytilaa, kanavien roolitusta ja sisällönjakelua. Yritykselle määriteltiin näiden lisäksi kilpailija-analyysi, asiakaspersoonat ja asiakaspersoonille ostopolut. Yrittäjille ideoitiin konkreettisia sisältöideoita ja luotiin julkaisukalenteri puoleksi vuodeksi.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin sisältömarkkinointia, sisältöstrategiaa sekä sisältöstrategian rakennetta. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallisessa osuudessa tehtiin yritykselle sisältöstrategia yrityksen asettamien tavoitteiden mukaisesti. Sisältöstrategian luomisessa hyödynnettiin opinnäytetyön teoriaosuutta.
Opinnäytetyön tuloksena oli selkeä ja monipuolinen sisältöstrategia yritykselle. Sisältöstrategiassa käsiteltiin yrityksen tavoitteita, nykytilaa, kanavien roolitusta ja sisällönjakelua. Yritykselle määriteltiin näiden lisäksi kilpailija-analyysi, asiakaspersoonat ja asiakaspersoonille ostopolut. Yrittäjille ideoitiin konkreettisia sisältöideoita ja luotiin julkaisukalenteri puoleksi vuodeksi.