Pienyrityksen tunnettavuuden lisääminen Instagramin keinoin
Behm, Jenita (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061122828
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061122828
Tiivistelmä
Sosiaalisen median monipuoliset alustat ja niiden erilaiset työkalut toimivat nykyisin yritysten tunnettavuuden kasvattamisen tukena. Tässä opinnäytetyössä sosiaalisen median alustaa Instagramia käytettiin toimeksiantajayrityksen tunnettavuuden lisäämiseksi. Toimeksiantaja on suomalainen sisustusalan yritys. Opinnäytetyössä selvitettiin, kuinka Instagramin erilaisia työkaluja, kuten yritysprofiilia sekä kilpailija-analyysia voidaan hyödyntää kasvattamaan uuden yrityksen tunnettavuutta ja brändiä.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisen opinnäytetyön menetelmin. Toiminnallisena osana rakennettiin toimeksiantajayritykselle Instagramiin yritysprofiili, jonne kuvattiin sekä julkaistiin toimeksiantajan asiakkaiden kotien kuvamateriaaleja. Työ oli toimeksiantajalle hyödyllinen ja yrityksellä on nyt pohja, josta jatkaa eteenpäin. Työllä pyrittiin lisäämään seuraajamäärää Instagramissa.
Kehitysideana yritykselle voitaisiin muun muassa tehdä markkinointisuunnitelma, jossa ideoitaisiin julkaistavia materiaaleja ja esimerkiksi mainoksia. Aktiivisuus Instagramissa on myös suuri tekijä tunnettavuuden kasvattamisessa sekä pinnalla pysymisessä.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisen opinnäytetyön menetelmin. Toiminnallisena osana rakennettiin toimeksiantajayritykselle Instagramiin yritysprofiili, jonne kuvattiin sekä julkaistiin toimeksiantajan asiakkaiden kotien kuvamateriaaleja. Työ oli toimeksiantajalle hyödyllinen ja yrityksellä on nyt pohja, josta jatkaa eteenpäin. Työllä pyrittiin lisäämään seuraajamäärää Instagramissa.
Kehitysideana yritykselle voitaisiin muun muassa tehdä markkinointisuunnitelma, jossa ideoitaisiin julkaistavia materiaaleja ja esimerkiksi mainoksia. Aktiivisuus Instagramissa on myös suuri tekijä tunnettavuuden kasvattamisessa sekä pinnalla pysymisessä.