Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kymenlaakson vetovoimaa lisäävien hankkeiden kartoitus

Lehtimäki, Jenna (2015)

 
Avaa tiedosto
lehtimaki_jenna.pdf.pdf (756.7Kt)
Lataukset: 


Lehtimäki, Jenna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501151332
Tiivistelmä
Tutkimus selvittää, mitä ja kuinka paljon seudun vetovoimaisuuden lisäämiseen kes-kittyviä hankkeita Kymenlaaksossa on käynnissä sekä mitä vetovoimaa lisääviä toi-menpiteitä hankkeet sisältävät. Hankkeiden määrän ja sisältöjen kartoittamiseen on käytetty sekä kirjallisia lähteitä että henkilöhaastatteluja. Haastateltavina henkilöinä ovat olleet vetovoimaisuuden lisäämisen näkökulmasta kahden merkittävimmän han-ketoimijan projektivastaavat.
Tutkimuksessa selvisi, että Kymenlaaksossa vuonna 2014 oli 46 Kymenlaakson veto-voimaisuutta lisäävää hanketta. Valtaosassa hankkeista hallinnoija oli kunta, mutta vielä useammin seudun kehittämisyhtiö. Tuloksissa esitellään myös muutama yksi-tyisrahoitteinen hanke. Kymenlaaksossa ei ole käynnissä yhtään hanketta, jonka pääta-voitteena olisi koko Kymenlaakson vetovoiman lisääminen. Vetovoimaisuuden paran-taminen koettiin kuitenkin tärkeäksi kaikissa käynnissä olevissa hankkeissa.
Johtopäätöksenä on, että Kymenlaakson tulevaisuuden ja seudun vetovoiman lisäämi-sen kannalta olisi tärkeää luoda koko Kymenlaaksolle yksi yhteinen elinkeinomarkki-nointistrategia ja Kymenlaakso-brändi, jotka olisivat kaikkien seudulla toimivien yri-tysten, yhteisöjen ja yksityishenkilöiden hyödynnettävissä seudun kehittämiseksi. Li-säämällä Kymenlaaksossa jo toimivien organisaatioiden yhteistyötä, seudulle kehit-tyisi uusia verkostoja, mikä vahvistaisi yhteisöllisyyttä ja näin Kymenlaakson imagoa. Valmiit verkostot voisivat lisäksi lisätä seudun houkuttelevuutta kansainvälisten sijoit-tajien näkökulmista. Valmiit verkostot mahdollistavat vaivattomamman sijoittumisen seudulle. Yhteistyön lisääminen voisi lisäksi mahdollistaa esimerkiksi saatavuuden paranemisen eri toimitusketjujen välillä, mikä tuotekokemuksen kautta lisäisi brändin vaikuttavuutta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste