Työnantajamielikuvan mittarit Fabrikilla
Pitkänen, Satu; Pussinen, Mira (2024)
Pitkänen, Satu
Pussinen, Mira
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061223055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061223055
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia työnantajamielikuvaan vaikuttavia mittareita Fabrikille, työnantajamielikuvakyselyiden avulla. Kyselyt toteutettiin sekä sisäisesti että ulkoisesti. Työnantajamielikuvakyselyillä selvitettiin, millainen mielikuva Fabrikista on entuudestaan ja miten hyvin yritys tunnetaan sekä millaisena työnantajana Fabrikin omat työntekijät mieltävät työnantajansa. Opinnäytetyössä tarkastellaan sekä sisäistä että ulkoista työnantajamielikuvaa ja sen kehittämistä, brändin, imagon ja maineen ero-ja, työnantajabrändiä, -kokemusta ja -lupausta sekä työnantajamielikuvan mittareita.
Opinnäytetyön tutkimuksellisena menetelmänä toteutettiin työnantajamielikuvakyselyt. Sisäiseen kyselyyn vastanneita oli yhdeksän henkilöä ja ulkoiseen kyselyyn vastasi 86 henkilöä. Ulkoinen työnantajamielikuvakysely suunnattiin Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijoille ja sisäinen kysely Fabrikin työntekijöille.
Kyselyiden avulla saatiin selville kehitystä vaativat asiat ja näin ollen kehitettyä mittarit, joilla voidaan seurata ja parantaa työnantajamielikuvaa. Teoriapohjan sekä kyselyiden tulosten perusteella opinnäytetyön lopputuotoksena luotiin Fabrikille sopivat työnantajamielikuvan mittarit.
Opinnäytetyön tutkimuksellisena menetelmänä toteutettiin työnantajamielikuvakyselyt. Sisäiseen kyselyyn vastanneita oli yhdeksän henkilöä ja ulkoiseen kyselyyn vastasi 86 henkilöä. Ulkoinen työnantajamielikuvakysely suunnattiin Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijoille ja sisäinen kysely Fabrikin työntekijöille.
Kyselyiden avulla saatiin selville kehitystä vaativat asiat ja näin ollen kehitettyä mittarit, joilla voidaan seurata ja parantaa työnantajamielikuvaa. Teoriapohjan sekä kyselyiden tulosten perusteella opinnäytetyön lopputuotoksena luotiin Fabrikille sopivat työnantajamielikuvan mittarit.