Markkinointistrategia Inno International Ltd Oy:n uudelle seikkailutoiminnalle
Gustafsson, Jessica (2024)
Gustafsson, Jessica
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061723564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061723564
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Inno International Ltd Oy uuden luontoseikkailutoiminnan kannattavaa markkinointistrategiaa. Tutkimuksen päätavoitteena oli kehittää markkinointistrategia yrityksen uudelle toiminta-alueelle, joka oli yrityksen resurssien ja arvojen kanssa yhdenmukainen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda alustava markkinointistrategia perustuen teoreettiseen tietoon ja yritysanalyysiin. Tutkimuksen teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin kilpailukeinoja, digimarkkinointia erityisesti sosiaalisen median näkökulmasta Suomessa, markkinoinnin tehokkuuden arviointia sekä uuden toiminnan markkinointia.
Tutkimus oli toiminnallinen kehitystyö, jossa painotettiin yrityksen sosiaalisen median läsnäoloa ja esitettiin alustava strategia uuden seikkailutoiminnan markkinoimiseksi. Strategian osana oli yritysanalyysi, digimarkkinoinnin erityisesti Instagramin ja Facebookin osalta sekä mikrovaikuttajien hyödyntäminen markkinoinnissa.
Opinnäytetyön tulokset osoittivat, että kehitetty markkinointistrategia sopi pienelle yritykselle, joka aloitti uuden liikeidean. Markkinointistrategiassa ohjeistettiin sosiaalisen median käyttöä markkinoinnin kannalta tehokkaalla tavalla ja ehdotettiin toimintaa yrityksen vahvuuksien mukaan. Koska yrityksellä ei ollut kokemusta tai alustaa sosiaalisessa mediassa, mikrovaikuttajien hyödyntäminen oli tehokas tapa luoda sisältöä eri alustoille. Yritys pystyi hyödyntämään strategiaa, kun he olivat valmiita tuomaan uuden liikeidean markkinoille.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda alustava markkinointistrategia perustuen teoreettiseen tietoon ja yritysanalyysiin. Tutkimuksen teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin kilpailukeinoja, digimarkkinointia erityisesti sosiaalisen median näkökulmasta Suomessa, markkinoinnin tehokkuuden arviointia sekä uuden toiminnan markkinointia.
Tutkimus oli toiminnallinen kehitystyö, jossa painotettiin yrityksen sosiaalisen median läsnäoloa ja esitettiin alustava strategia uuden seikkailutoiminnan markkinoimiseksi. Strategian osana oli yritysanalyysi, digimarkkinoinnin erityisesti Instagramin ja Facebookin osalta sekä mikrovaikuttajien hyödyntäminen markkinoinnissa.
Opinnäytetyön tulokset osoittivat, että kehitetty markkinointistrategia sopi pienelle yritykselle, joka aloitti uuden liikeidean. Markkinointistrategiassa ohjeistettiin sosiaalisen median käyttöä markkinoinnin kannalta tehokkaalla tavalla ja ehdotettiin toimintaa yrityksen vahvuuksien mukaan. Koska yrityksellä ei ollut kokemusta tai alustaa sosiaalisessa mediassa, mikrovaikuttajien hyödyntäminen oli tehokas tapa luoda sisältöä eri alustoille. Yritys pystyi hyödyntämään strategiaa, kun he olivat valmiita tuomaan uuden liikeidean markkinoille.