Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

The role of middle manager as motivator

Pellinen, Lea (2009)

 
Avaa tiedosto
Pellinen_Lea.pdf (3.868Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Pellinen, Lea
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062023745
Tiivistelmä
Aiheen tälle tutkimukselle antoi OMG Kokkola Chemicals Oy. Lähtökohtana oli vuonna 2008 tehty henkilöstötutkimus OMG Kokkola Chemicals Oy:n henkilökunnalle. Henkilöstötutkimuksesta selvisi, että erityisesti toimituspalvelun tilanne oli osittain melko hälyttävä. Henkilökunta oli pääosin tyytymätön esimiestoimintaan sekä toimistossa vallitsevaan huonoon ilmapiiriin. Esimies oli vaihtunut useaan otteeseen vuosien aikana, ja tämä oli selvästi aiheuttanut turhautuneisuutta henkilökunnassa. Kuitenkin, jokainen toimistossa työskentelevä vaikuttaa osaltaan osaston toimintaan sekä ilmapiiriin.

'OMG Kokkola Chemicals Oy valmistaa kobolttipulvereita ja —kemikaaleja. Koboltin jalostajana ja tuottajana yhtiö on maailman suurin. Motivoituneet työntekijät ovat elintärkeitä yhtiön menestykselle. Osastokohtaisilla esimiehillä on vastuu osastonsa toiminnasta sekä työntekijöistään. Vuoden 2008 alussa, toimituspalvelu sai uuden esimiehen johtamaan toimintaa. Henkilöstö oli toiveikas ja odotukset olivat korkealla.

Tämä opinnäytetyö käsittelee pääosin esimiehen roolia työryhmän johtajana. Tutkimuksen keskeisenä tavoitteena on selvittää esimiehen rooli henkilökunnan motivoimisessa. Tutkimus pyrkii selvittämään, onko toimituspalvelun tilanne uuden esimiehen myötä parantunut, sekä tarkemmin, onko esimies toiminnallaan vaikuttanut positiivisesti toimiston ilmapiiriin ja/tai henkilökunnan työmotivaatioon sekä työtyytyväisyyteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste