Itseohjautuvuus : opettajan rooli ammattiopiskelijan itseohjautuvuuden kehittymisessä viulunsoitossa
Wirkkala, Leenakaisa (2009)
Wirkkala, Leenakaisa
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062023749
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062023749
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni perustui haastattelulle, jonka teetin viidelle viulunsoiton opettajalle. Tutkin opettajan roolia arnmattiopiskelijan itseohjautuvuuden kehittymisessä. Tarkoituksenani oli selvittää, missä määrin viulunsoiton opetuksessa otetaan huornioon oppilaan itseohjautuvuutta ja syvällistä oppimista, sekä miten opettaja voi tukea ja ohjata oppilasta tässä prosessissa.
Jotta oppilaasta voi kehittyä itseohjautuva oppija, täytyy opettajan olla sitä aivan yhtälailla. Aktiivinen ja syvällinen opetus vaatii opettajalta myös itsensä kehittämistä opettajana.
Jotta oppilaasta voi kehittyä itseohjautuva oppija, täytyy opettajan olla sitä aivan yhtälailla. Aktiivinen ja syvällinen opetus vaatii opettajalta myös itsensä kehittämistä opettajana.