Haapajärven keilahallin markkinoinnin kehittäminen
Puranen, Mikko (2009)
Puranen, Mikko
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062623868
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062623868
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Haapajärven Keilahalli, jonka toiminnasta vastaa Haapajärven Työpaja. Työpaja on 16-28- vuotiaille työttömille suunnattu harjoittelupaikka. Työpaja sisältää kolmenlaisia palveluita, kuten keilahallitoimintaa, kuntosalin ja NettiNurkan.
Opinnäytetyö koostui markkinoinnin kehittämisestä sekä kampanjasuunnitelmista. Opinnäytetyö jaettiin kahteen pääongelmaan: miten markkinointia pitäisi Haapajärven Keilahallilla kehittää ja millaisilla kampanjoilla Haapajärven Keilahallille saataisiin tunnettuutta? Ensimmäinen pääongelma jaettiin kolmeen alaongelmaan: miten Keilahallin tuotteita ja palveluja voitaisiin kehittää, miten Keilahallin tiloja voidaan kehittää ja miten Keilahallin mainontaa pystyisi kehittämään? Toinen pääongelma jaettiin kolmeen alaongelmaan: millaisilla kampanjoilla kuntosalille saataisiin tunnettuutta, millaisilla kampanjoilla keilahallille saataisiin tunnettuutta ja millaisilla kampanjoilla NettiNurkalle saataisiin tunnettuutta? Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin osaalueita, markkinointiviestintää ja kampanjasuunnitelmaa. Teoriaosuuden tarkoituksena on antaa yritykselle kehittämisideoita toiminnan kehittämiseksi ja tehostamiseksi.
Keilahalli on pääasiallinen paikka jossa asiakkaat voivat käydä kuntoilemassa, keilaamassa sekä käyttämässä NettiNurkan asiakaspäätteitä. Keilahalli sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varressa lähellä Haapajärven keskustaa.
Opinnäytetyö antaa uusia ideoita sekä kehittämisideoita Haapajärven Keilahallille. Opinnäytetyön ehdotuksia hyödyntämällä Keilahalli parantaa markkinointiaan sekä tunnettuuttaan.
Opinnäytetyö koostui markkinoinnin kehittämisestä sekä kampanjasuunnitelmista. Opinnäytetyö jaettiin kahteen pääongelmaan: miten markkinointia pitäisi Haapajärven Keilahallilla kehittää ja millaisilla kampanjoilla Haapajärven Keilahallille saataisiin tunnettuutta? Ensimmäinen pääongelma jaettiin kolmeen alaongelmaan: miten Keilahallin tuotteita ja palveluja voitaisiin kehittää, miten Keilahallin tiloja voidaan kehittää ja miten Keilahallin mainontaa pystyisi kehittämään? Toinen pääongelma jaettiin kolmeen alaongelmaan: millaisilla kampanjoilla kuntosalille saataisiin tunnettuutta, millaisilla kampanjoilla keilahallille saataisiin tunnettuutta ja millaisilla kampanjoilla NettiNurkalle saataisiin tunnettuutta? Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin osaalueita, markkinointiviestintää ja kampanjasuunnitelmaa. Teoriaosuuden tarkoituksena on antaa yritykselle kehittämisideoita toiminnan kehittämiseksi ja tehostamiseksi.
Keilahalli on pääasiallinen paikka jossa asiakkaat voivat käydä kuntoilemassa, keilaamassa sekä käyttämässä NettiNurkan asiakaspäätteitä. Keilahalli sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varressa lähellä Haapajärven keskustaa.
Opinnäytetyö antaa uusia ideoita sekä kehittämisideoita Haapajärven Keilahallille. Opinnäytetyön ehdotuksia hyödyntämällä Keilahalli parantaa markkinointiaan sekä tunnettuuttaan.