Lähivakuutusyhdistys Jokiseudun kärsämäkisten yksityisasiakkaiden ja maatilayrittäjien tyytyväisyys
Ronkainen, Mikko; Ryymin, Hannu (2009)
Ronkainen, Mikko
Ryymin, Hannu
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062623870
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062623870
Tiivistelmä
Työn aihe valikoitui toimeksiantajan kanssa käytyjen keskusteluiden perusteella. Vakuutustuotteita ja -palveluita tarjoava Lähivakuutusyhdistys kokee asiakkaiden tyytyväisyyden tärkeäksi toiminnalleen, joten päädyttiin asiakastyytyväisyystutkimukseen. Toimeksiantaja halusi saada tietoa asiakkaina olevien yksityistalouksien ja maatilayrittäjien tyytyväisyydestä yhdistyksen toimintaan. Tutkimuksen ulkopuolelle rajattiin palvelutalojen asukkaat ja yritykset, lukuun ottamatta maatilayrityksiä. Tutkimuksen tietoperusta muodostui pääasiassa vakuutustoimintaa ja markkinointia käsittelevistä kirjallisuus- ja nettilähteistä. Lisäksi aiemmin tehdyt vastaavanlaiset tutkimukset ja Lähivakuutusyhdistys Jokiseudun henkilöstön tiedonanto muodostivat osan tietoperustasta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Lähivakuutuksen kärsämäkisten asiakkaiden asiakastyytyväisyys. Tutkimuksen tavoitteena oli myös selvittää millaisia mielikuvia Lähivakuutusyhdistys Jokiseutuun liitetään ja miten asiakkaat ovat kokeneet korvauspalvelun toimivuuden.
Tutkimustehtävä käsitti puhelimitse tehdyn haastattelun kyselylomakkeen pohjalta. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta ja vastaukset analysoitiin SPSS tilastointiohjelmalla. Asiateksti muokattiin Word-tekstinkäsittelyohjelmalla.
Tulosten perusteella Lähivakuutusyhdistyksen kärsämäkiset asiakkaat ovat pääasiallisesti tyytyväisiä yhdistyksen toimintaan. Tutkimuksen tulokset tukevat aiemmin tehtyjä paikallisia ja kansallisia asiakastyytyväisyystutkimusten tuloksia. Opinnäytetyö sisältää salatun osion.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Lähivakuutuksen kärsämäkisten asiakkaiden asiakastyytyväisyys. Tutkimuksen tavoitteena oli myös selvittää millaisia mielikuvia Lähivakuutusyhdistys Jokiseutuun liitetään ja miten asiakkaat ovat kokeneet korvauspalvelun toimivuuden.
Tutkimustehtävä käsitti puhelimitse tehdyn haastattelun kyselylomakkeen pohjalta. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta ja vastaukset analysoitiin SPSS tilastointiohjelmalla. Asiateksti muokattiin Word-tekstinkäsittelyohjelmalla.
Tulosten perusteella Lähivakuutusyhdistyksen kärsämäkiset asiakkaat ovat pääasiallisesti tyytyväisiä yhdistyksen toimintaan. Tutkimuksen tulokset tukevat aiemmin tehtyjä paikallisia ja kansallisia asiakastyytyväisyystutkimusten tuloksia. Opinnäytetyö sisältää salatun osion.