Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalinen media b-to-b-suorahakuyrityksessä

Kiiskinen, Netta (2014)

Avaa tiedosto
NettaKiiskinen_Opinnaytetyo.pdf (762.7Kt)
Lataukset: 


Kiiskinen, Netta
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501191424
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on verkkoon sijoittuvaa vuorovaikutusta henkilöiden, ryhmien ja yhteisöjen välillä. Se muodostuu valtavasta määrästä erilaisia palveluita ja työkaluja. Sosiaalinen media tarjoaa loistavan mahdollisuuden verkostoitua, markkinoida, myydä tai ostaa, niin yksityishenkilöille kuin yrityksillekin. Yksisuuntainen perinteinen media on jäämässä vuorovaikutteisen sosiaalisen median jalkoihin.

Tässä opinnäytetyössä toimeksiantajayrityksenä toimii Inhunt Group Oy, suomalainen suorahakuyritys. Työn tarkoituksena on selvittää, millä tavalla sosiaalista mediaa voisi hyödyntää parhaiten b-to-b, eli yritystenvälisen, suorahakuyrityksen liiketoiminnassa. Työllä pyritään tuottamaan uutta tietoa sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista case-yritykselle sekä sen sidosryhmille.

Työn teoriaosuudessa käsitellään sosiaalisen median käsitteen taustoja, syntyä ja tulevaisuutta. Lisäksi selvennetään sen eri palveluiden ja työkalujen ominaisuuksia, niiden tarjoamia mahdollisuuksia ja uhkia. Teoriaosuudessa esitellään lisäksi case-yritys Inhunt Group Oy ja puretaan rekrytointiprosessi pieniin osiin, jotta sen toimintojen havainnollistaminen olisi hel-pompaa. Teoriaosuuden lopussa on kuvattuna toimeksiantajayrityksen tämänhetkinen näkyvyys eri sosiaalisen median kanavilla ja niiden toiminnan taso.

Opinnäytetyön empiirinen osuus on toteutettu laadullisen tutkimuksen, teemahaastattelun avulla. Haastattelu kohdistui case-yrityksen henkilöstöön ja sillä pyrittiin kartoittamaan yrityksen näkökantoja sosiaalisessa mediassa toimimiseen ja toiminnan kehittämiseen. Haastatteluiden tarkoituksena oli selventää yrityksen tämänhetkistä ymmärrystä sosiaalisesta mediasta, jotta heidän toiveidensa mukainen kompakti tietopaketti aiheesta olisi helpompi kasata.

Tutkimustuloksissa selvisi, että yritys hyödyntää monia eri sosiaalisen median kanavia, mutta ei ole saavuttanut tavoiteltua hyötyä. Lisäksi henkilöstön osallistumisen tärkeys ymmärrettiin, mutta toimia sen parantamiseksi ei ole tehty. Case-yritys ei pitänyt sosiaalisen median käytössä piileviä uhkia niin mittavina kuin kirjallisuus aiheesta osoittaa. Yritys ymmärtää sosiaalisen median roolin liiketoiminnassa kasvavan, jonka takia ymmärryksen lisääminen koetaan tärkeänä. Teemahaastatteluiden tuotoksena syntynyt tieto yhdistettynä aiheesta löytyneeseen kirjallisuuteen ja aiempaan tutkimukseen mahdollistivat toimeksiannon täyttämisen. Lopputuloksena syntyi laaja, kompakti tietopaketti sosiaalisesta mediasta ja sen hyödyntämisestä yritystenvälisessä liiketoiminnassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste