Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Analysis of social media influencer marketing in the beauty industry

Dong, Linh (2024)

 
Avaa tiedosto
Dong_Linh.pdf (1.670Mt)
Lataukset: 


Dong, Linh
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024072524013
Tiivistelmä
This thesis investigates the impact of influencer marketing on consumer behavior in the beauty industry, with a special focus on Generation Z customers. The main objectives of the study are understanding the role of influencer marketing, the kind of contents that appeal most to Generation Z, and the level of trust Gen Z consumers place in influencers when making beauty-related purchase decisions.

First, an analysis the research was done to develop a theoretical framework and identify important factors related to consumer behavior and influencer marketing. Second, a survey asking a group of Gen Z customers about their thoughts and actions with relation to influencer marketing in the beauty industry was used to gather primary data.

The findings show that Gen Z consumer behavior is significantly shaped by influencer marketing, with relatability and authenticity appearing as key elements influencing trust and engagement. Gen Z consumers are more likely to follow influencers who generate real and useful content when making selections about what to buy. This study offers knowledge about the role of influencer marketing in the beauty industry and how it affects Gen Z consumers. Beauty brands may create more engaging and meaningful marketing strategies to reach their target audience by learning about the preferences and behaviors of this group.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Swedish market entry strategy utilizing Internet marketing: the utilization of Internet marketing in a cost effective and efficient way to market a virtual world 

    Möller, Per (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2010)
    The purpose of this thesis is to review published literature both printed and electronic on the subject of Internet marketing. This will aid to provide guidance on how a newly started virtual world company would be able ...
  • Tammi Jewellery : Market research for entering the Hong Kong market; market channels and brand positioning in the market 

    Thin, Rebecca (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)
    The purpose of this study is to gain further knowledge about the Hong Kong jewellery industry and different market channels available for Tammi Jewellery. Tammi Jewellery is a company that creates contemporary handmade ...
  • Social Media Marketing Plan for OneFromTheNorth: How to do effective social media marketing for an independent music artist towards international market? 

    Mäkinen, Riku (2020)
    Tämä päättötyö etsii parhaita sosiaalisen median alustoja itsenäiselle artistille oman musiikkinsa markkinointiin hänen pyrkiessään kansainvälisille markkinoille. Tavoitteena on selvittää parhaat sosiaalisen median ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste