• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

CityMedia-palvelun markkinointiviestintäsuunnitelma kuluttaja-asiakkaille

Perälä, Saila (2015)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Perala_Saila.pdf (1.139Mt)
Lataukset: 


Perälä, Saila
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501211499
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli suunnitella CityMedia-palvelulle tehokas markkinointiviestintäsuunnitelma tunnettuuden lisäämiseksi kuluttajien keskuudessa. Palvelu on tällä hetkellä vain paikallinen ja markkinointi keskittynyt pääasiassa yrityksiin, minkä vuoksi kuluttaja-asiakkaat eivät tunne palvelua. Toimeksiantajayrityksen toiveena olivat erityisesti edulliset viestintäkeinot, mistä johtuen työn päähuomio on sosiaalisen median tarjoamissa kanavavaihtoehdoissa.

Työn tutkimusmenetelmänä toimi laadullinen tutkimus, joka toteutettiin haastattelemalla palvelussa mukana olevia yrityksiä puolistrukturoidusti ja havainnoimalla benchmarking-menetelmää hyödyntäen mahdollisen kilpailijan internetsivuja.

Työ osoitti sosiaalisten medioiden olevan hyvä viestintäkanava mutta ei kuitenkaan riittävä. Kaikkia kohderyhmiä ei voida tavoittaa sen kautta, minkä vuoksi työssä huomioitiin myös perinteisemmät mediat kuten suora-, ulko- ja liikennemainonta.

Työssä onnistuttiin kartoittamaan useita eri medioita ja tutkimaan syitä näiden kanavien käyttöön. Tuloksien avulla toimeksiantajayritys voi valita itselleen sopivimmat mediat, joita käyttää aktiivisesti palvelun tunnettuuden kasvattamiseksi ja uusien asiakassuhteiden syntymisen takaamiseksi sekä ylläpitämiseksi. Työn pohjana olevan tietoperustan ja tutkimusten avulla toteutettiin myös erillinen markkinointiviestintäsuunnitelma palvelulle vuodeksi 2015, jota toimeksiantajayritys voi käyttää tukena toteuttaessaan palvelun markkinointiviestintää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus