VR osakeyhtiön menestyvä ja hyvin suunniteltu markkinointiviestintä
Raudaskoski, Sanna (2009)
Raudaskoski, Sanna
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024082924530
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024082924530
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe oli selvittää millaista mainontaa VR Osakeyhtiöllä on ja käyttääkö se hyödykseen mainosvälineiden vahvuuksia. Työssä tutkittiin myös millaista tiedotus- ja suhdetoimintaa VR Osakeyhtiöllä oli käytössä.
Opinnäytetyössä oli mukana myös haastattelututkimus, jolla haluttiin saada selVille, mitä ihmiset ajattelivat VR Osakeyhtiöstä ja sen mainonnasta, tiedotustoiminnasta sekä voisiko VR Osakeyhtiö käyttää radiomainontaa junassa matkan aikana. Haastattelututkimukseen osallistui 9 henkilöä ja heidät valittiin tarkoituksenmukaisella otantamenetelmällä.
Tutkimuksessa ilmeni, että VR Osakeyhtiön näkyvin mainosväline on televisio ja eniten ihmisten mieleen mainoksista jäivät Kivimiehet. Kaikin puolin VR Osakeyhtiön mainonta on näkyvää, mutta enemmän pitäisi mainostaa tuotteita, palveluita ja hintoja.
Johtopäätökset VR Osakeyhtiön mainonnasta olivat, että mainonta on erittäin hyvin suunniteltua. Kivimiehet ovat olleet hyvä valinta mainoksiin, koska mainoskampanjat ovat voittaneet monia mainosalan kilpailuja.
Opinnäytetyössä oli mukana myös haastattelututkimus, jolla haluttiin saada selVille, mitä ihmiset ajattelivat VR Osakeyhtiöstä ja sen mainonnasta, tiedotustoiminnasta sekä voisiko VR Osakeyhtiö käyttää radiomainontaa junassa matkan aikana. Haastattelututkimukseen osallistui 9 henkilöä ja heidät valittiin tarkoituksenmukaisella otantamenetelmällä.
Tutkimuksessa ilmeni, että VR Osakeyhtiön näkyvin mainosväline on televisio ja eniten ihmisten mieleen mainoksista jäivät Kivimiehet. Kaikin puolin VR Osakeyhtiön mainonta on näkyvää, mutta enemmän pitäisi mainostaa tuotteita, palveluita ja hintoja.
Johtopäätökset VR Osakeyhtiön mainonnasta olivat, että mainonta on erittäin hyvin suunniteltua. Kivimiehet ovat olleet hyvä valinta mainoksiin, koska mainoskampanjat ovat voittaneet monia mainosalan kilpailuja.