Yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu tavoiteimagon saavuttamiseksi
Jämsä, Sini-Maaria (2009)
Jämsä, Sini-Maaria
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090224637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090224637
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli suunnitella sielunhoito ja terapia -yritykselle sen identiteetin mukainen visuaalinen ilme. Yrityksen tarpeet ja resurssit huomioon ottaen sisällytettiin visuaaliseen ilmeeseen seuraavat tuotteet: liikemerkki ja nimilogo, käyntikortti, lehtiilmoitus, esite, postikortteja, auto- ja ovitarra, värimaailma sekä www-sivut.
Profiloinnin avulla oli tarkoitus päästä mahdollisimman lähelle yrityksen tavoiteimagoa. Graafiset elementit suunniteltiin Matkakumppanin identiteettiin sopiviksi perehtymällä tarkemmin yrityksen arvomaailmaan, liiketoimintasuunnitelmaan ja tavoitekuvaan. Keskittymällä muiden markkinoinnillisten seikkojen lisäksi mielikuvamarkkinointiin ja imagon rakentamiseen suunniteltiin ulkoasusta harkittu ja aikaa kestävä.
Toimivalla visualisoinnilla vaikutettiin viestin välittymiseen toivotulla tavalla. Värimaailma pidettiin raikkaana mutta lämpimänä ja kokonaisuudesta suunniteltiin kohderyhmänsä tavoittava, tasapainoinen ja rauhallinen.
Työssä perustellaan ulkoasuun liittyviä ratkaisuja yleisten visuaalisten ajatusten pohjalta. Työn liitteenä on graafinen ohjeistus, joka helpottaa jatkossa yhtenäisen ilmeen ylläpitämistä.
Profiloinnin avulla oli tarkoitus päästä mahdollisimman lähelle yrityksen tavoiteimagoa. Graafiset elementit suunniteltiin Matkakumppanin identiteettiin sopiviksi perehtymällä tarkemmin yrityksen arvomaailmaan, liiketoimintasuunnitelmaan ja tavoitekuvaan. Keskittymällä muiden markkinoinnillisten seikkojen lisäksi mielikuvamarkkinointiin ja imagon rakentamiseen suunniteltiin ulkoasusta harkittu ja aikaa kestävä.
Toimivalla visualisoinnilla vaikutettiin viestin välittymiseen toivotulla tavalla. Värimaailma pidettiin raikkaana mutta lämpimänä ja kokonaisuudesta suunniteltiin kohderyhmänsä tavoittava, tasapainoinen ja rauhallinen.
Työssä perustellaan ulkoasuun liittyviä ratkaisuja yleisten visuaalisten ajatusten pohjalta. Työn liitteenä on graafinen ohjeistus, joka helpottaa jatkossa yhtenäisen ilmeen ylläpitämistä.