Timon Sähköpalvelu Oy:n asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluihin
Seppälä, Sirkka (2009)
Seppälä, Sirkka
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090224638
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090224638
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Timon Sähköpalvelu Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen tarjoamiin palveluihin ja löytää mahdollisia ongelmakohtia, jotta ne voidaan korjata.
Timon Sähköpalvelu Oy on Kärsämäellä toimiva sähköasennusalan palveluja tarjoava yritys. Yrityksessä työskentelee yrittäjän lisäksi kuusi sähköasentajaa, joista kolme työskentelee pääasiassa Kärsämäellä, kaksi Pyhännällä ja yksi
Oulussa.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu yrityksen historiasta, palvelujen markkinoinnista, asiakaspalvelusta sekä tilastollisen tutkimuksen toteuttamisen teoriasta ja käytännöstä. Yritysosion SWOT-analyysi ei sisälly julkiseen versioon.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista menetelmää ja tutkimus toteutettiin kirjekyselynä. Kahdellesadalle asiakkaalle lähetettyyn kyselyyn vastasi 84 vastaajaa, joten vastausprosentti oli kohtalainen eli 42 %.
Tutkimus osoitti, että Timon Sähköpalvelu Oy:n asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Palvelun kaikkiin osa-alueisiin oltiin tyytyväisiä ja lähes kaikki vastaajat arvioivat käyttävänsä palveluja uudelleen. Tutkimuksen perusteella ei löytynyt varsinaisia ongelmakohtia.
Timon Sähköpalvelu Oy on Kärsämäellä toimiva sähköasennusalan palveluja tarjoava yritys. Yrityksessä työskentelee yrittäjän lisäksi kuusi sähköasentajaa, joista kolme työskentelee pääasiassa Kärsämäellä, kaksi Pyhännällä ja yksi
Oulussa.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu yrityksen historiasta, palvelujen markkinoinnista, asiakaspalvelusta sekä tilastollisen tutkimuksen toteuttamisen teoriasta ja käytännöstä. Yritysosion SWOT-analyysi ei sisälly julkiseen versioon.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista menetelmää ja tutkimus toteutettiin kirjekyselynä. Kahdellesadalle asiakkaalle lähetettyyn kyselyyn vastasi 84 vastaajaa, joten vastausprosentti oli kohtalainen eli 42 %.
Tutkimus osoitti, että Timon Sähköpalvelu Oy:n asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Palvelun kaikkiin osa-alueisiin oltiin tyytyväisiä ja lähes kaikki vastaajat arvioivat käyttävänsä palveluja uudelleen. Tutkimuksen perusteella ei löytynyt varsinaisia ongelmakohtia.