Astiavuokraus Piatti Oy:n markkinointi ja kehittäminen
Oksanen, Tytti (2009)
Oksanen, Tytti
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090424747
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090424747
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Astiavuokraus Piatti Oy, oululainen kahden perheal pienyritys. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yrityksel markkinoinnillista tilannetta sekä kehittää yritystä ja sen toimintaa tulevaisuutta ajatellen.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta, joka toteutetüin haastattelemalla yrityksen asiakkaita, lomakepohjaa hyväksi käyttäen. Haastateltavia valittiin otantamenetelmällä Astiavuokraus Piatti Oy:n asiakasrekisteristä 10 kpl. Haastattelut suoritettiin kesällä 2008.
Työn teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinoita, markkinointia ja markkinoinnin kilpailukeinoja. Työn loppuosassa on esitetty tutkimustulokset, analyysi ja johtopäätökset.
Tutkimustuloksen perusteella todettiin, että yritys sai erityiskiitosta astioiden korkeasta ja näyttävästä laadusta. Tulosten perusteella oli tulkittavissa, että yrityksen tulevaisuuden kannalta on erityisen ärkeää panostaa uusiin tuotteisiin, verkostoitua muiden yritysten kanssa sekä harkita palveluid«u kehittämistä erilaisilla palvelupaketeilla tai yritystoimintaa laajentamalla.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta, joka toteutetüin haastattelemalla yrityksen asiakkaita, lomakepohjaa hyväksi käyttäen. Haastateltavia valittiin otantamenetelmällä Astiavuokraus Piatti Oy:n asiakasrekisteristä 10 kpl. Haastattelut suoritettiin kesällä 2008.
Työn teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinoita, markkinointia ja markkinoinnin kilpailukeinoja. Työn loppuosassa on esitetty tutkimustulokset, analyysi ja johtopäätökset.
Tutkimustuloksen perusteella todettiin, että yritys sai erityiskiitosta astioiden korkeasta ja näyttävästä laadusta. Tulosten perusteella oli tulkittavissa, että yrityksen tulevaisuuden kannalta on erityisen ärkeää panostaa uusiin tuotteisiin, verkostoitua muiden yritysten kanssa sekä harkita palveluid«u kehittämistä erilaisilla palvelupaketeilla tai yritystoimintaa laajentamalla.