Opiskelijoiden käsityksiä oppilaitoksen markkinoinnista Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun Ylivieskan yksikössä
Heinonen, Velimatti (2009)
Heinonen, Velimatti
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090424748
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090424748
Tiivistelmä
Markkinointi kehittyy nopeasti ja sen vuoksi myös oppilaitokset joutuvat suunnittelemaan ja harkitsemaan tarkoin markkinointiaan. Opinnäytetyössåni tutkin Keski-Pohjanmaan ammatikotkeakoulun Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen markkinointia opiskelijoiden näkökulmasta.
Tavoitteena oli selvittää Keski-Pohjanmaan ammatikorkeakoulun Ylivieskan yksikössä ja Haapajärven toimipisteessä opiskelevien opiskelijoiden käsityksiä oppilaitoksensa markkinoinnista: mitä mieltä he ovat eri markkinointikanavissa esitetyistä mainoksista ja missä on parannettavaa. Tavoitteenani oli myös selvittää millä maantieteellisillä alueilla Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen kannattaisi markkinoida itseään.
Tutkimus suoritettiin Webropol-nimisen internetohjelman avulla lähettämällä kysely noin 100:lle Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen opiskelijalle. Kyselyn vastausprosentti oli 50. Tulokseksi saatiin, että Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen mattkinointi on mitään sanomatonta ja liian huomaamatonta. Tuloksista selvisi myös, että Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen markkinoinnin pääpaino kannattaa keskittää oppilaitosten lähialueille.
Tavoitteena oli selvittää Keski-Pohjanmaan ammatikorkeakoulun Ylivieskan yksikössä ja Haapajärven toimipisteessä opiskelevien opiskelijoiden käsityksiä oppilaitoksensa markkinoinnista: mitä mieltä he ovat eri markkinointikanavissa esitetyistä mainoksista ja missä on parannettavaa. Tavoitteenani oli myös selvittää millä maantieteellisillä alueilla Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen kannattaisi markkinoida itseään.
Tutkimus suoritettiin Webropol-nimisen internetohjelman avulla lähettämällä kysely noin 100:lle Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen opiskelijalle. Kyselyn vastausprosentti oli 50. Tulokseksi saatiin, että Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen mattkinointi on mitään sanomatonta ja liian huomaamatonta. Tuloksista selvisi myös, että Ylivieskan yksikön ja Haapajärven toimipisteen markkinoinnin pääpaino kannattaa keskittää oppilaitosten lähialueille.