Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Majoitu mukavasti : asiakastyytyväisyys Best Western Hotel Kokkolassa

Kulla, Anette (2008)

 
Avaa tiedosto
Kulla_Anette.pdf (601.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kulla, Anette
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090924895
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä hotellitoimintaan ja asiakastyytyväisyyteen. Työn tavoitteena oli käsitellä laatua hotellitoiminnassa sekä selvittää, mitkä asiat ovat oleellisia asiakastyytyväisyydessä. Tavoitteena oli myös suorittaa kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus Best Western Hotel Kokkolan asiakkaiden keskuudessa heinäkuun 2007 aikana. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Best Western Hotel Kokkola, ja yhdyshenkilö oli hotellipäällikkö Mervi Särkijärvi.

Työn teoreettisen tietoperustan muodostivat kolme pääosiota. Ensimmäisessä osiossa käsiteltiin hotellitoimintaa Suomessa sekä laadun merkitystä majoituksessa ja hotellitoiminnassa. Tässä osiossa käsiteltiin myös hotellien laatujärjestelmää sekä eri laatumerkintöjä. Toisessa osiossa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja asiakastyytyväisyyden muodostavia tekijöitä. Kolmannessa osiossa käsiteltiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Tässä osiossa perehdyttiin myös kyselyn tekoon.

Kvantitatiivisen tutkimuksen tutkimusmuodoksi valittiin kysely. Kvantitatiivinen tutkimus valittiin sen takia, koska se on nopea ja halpa tapa selvittää suuren joukon asiakastyytyväisyys. Kysely suoritettiin Best Western Hotel Kokkolan majoittujien keskuudessa heinäkuun 2007 aikana. Kyselylomakkeita oli alun perin yhteensä 200 kpl. Suomenkielisiä oli 100 kpl, ruotsinkielisiä 50 kpl ja englanninkielisiä 50 kpl. Kyselylomakkeet jaettiin hotellin vastaanotosta majoittujille heidän sisäänkirjautumisen yhteydessä. Vastauksia saatiin yhteensä 71 kpl. Tutkimuksesta saadut tulokset analysoitiin SPSS (Statistical Package for Social Sciences)-tilasto-ohjelmalla sekä Excelohjelmalla.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että kyselyyn vastasi eniten 36–45-vuotiaat. Vastaajista suurin osa oli kotoisin Länsi-Suomen ja Etelä-Suomen lääneistä. Vastaajista eniten oli liikkeellä kahden aikuisen matkaseurueita. Useimmilla vastaajista matkan tarkoituksena oli vapaa-aika. Vastaajien hotellin valintaan vaikutti useimmilla hotellin sijainti sekä hotellin hintataso. Vastaajat olivat eniten tyytyväisiä hotellin sijaintiin, hintatasoon, siisteyteen sekä viihtyisyyteen. Eniten vastaajat olivat tyytymättömimpiä hotellin aamiaiseen. Suurin osa vastaajista suosittelee hotellia tulevaisuudessa muille. Tutkimuksen tulosten pohjalta laadittiin kehittämisehdotuksia hotellin aamiaista, hotellihuoneita, pysäköintihallia sekä majoituspaketteja varten.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste