Astiavuokraus Piatti Oy:n asiakastyytyväisyys
Ylimäki, Elina (2008)
Ylimäki, Elina
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091925370
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091925370
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on oululainen Astiavuokraus Piatti Oy.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä asiakkaat ovat Piatin palvelusta ja sen laadusta. Samalla kartoitetaan yrityksen asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta, joka toteutettiin lomakepohjaa hyväksi käyttäen yrityksen asiakkaita haastatellen. Haastateltavia valittiin Piatin asiakasrekisteristä otantamenetelmällä 10 kpl. Haastattelut suoritettiin 2008 kesän aikana.
Työn teoreettisessa osuudessa käsitellään palvelua ja palvelun laatua. Koska laatukäsite kulkee käsi kädessä palvelun kanssa, laadun määrittely on samassa luvussa. Teoreettisessa osuudessa käsitellään asiakaspalvelu ja asiakastyytyväisyys omana lukunaan. Kvalitatiivisesta tutkimusmenetelmästä on keskitetty haastatteluiden eri muotoihin. Työn loppuosassa on esitetty tutkimustulokset sekä analyysi ja johtopäätökset.
Tutkimustulosten perusteella todettiin, että yritys sai erityiskiitosta astioiden korkeasta ja näyttävästä laadusta. Tulosten perusteella oli tulkittavissa, että yrityksen asiakastyytyväisyyttä parannettaisiin panostamalla uusiin kysyttyihin tuotteisiin, kuten tarjoiluastioihin ja kakkutelineisiin. Lisäksi asiakkaat toivoivat saavansa kokonaisuuksia palvelupaketeista. Laadukkaat astiat ja maittava ruoka parantaisi yrityksen asiakasyytyväisyyttä.
Erityistä kiitosta Astiavuokraus Piatti Oy sai asiakaspalvelustaan ja laadukkaista astioistaan.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä asiakkaat ovat Piatin palvelusta ja sen laadusta. Samalla kartoitetaan yrityksen asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta, joka toteutettiin lomakepohjaa hyväksi käyttäen yrityksen asiakkaita haastatellen. Haastateltavia valittiin Piatin asiakasrekisteristä otantamenetelmällä 10 kpl. Haastattelut suoritettiin 2008 kesän aikana.
Työn teoreettisessa osuudessa käsitellään palvelua ja palvelun laatua. Koska laatukäsite kulkee käsi kädessä palvelun kanssa, laadun määrittely on samassa luvussa. Teoreettisessa osuudessa käsitellään asiakaspalvelu ja asiakastyytyväisyys omana lukunaan. Kvalitatiivisesta tutkimusmenetelmästä on keskitetty haastatteluiden eri muotoihin. Työn loppuosassa on esitetty tutkimustulokset sekä analyysi ja johtopäätökset.
Tutkimustulosten perusteella todettiin, että yritys sai erityiskiitosta astioiden korkeasta ja näyttävästä laadusta. Tulosten perusteella oli tulkittavissa, että yrityksen asiakastyytyväisyyttä parannettaisiin panostamalla uusiin kysyttyihin tuotteisiin, kuten tarjoiluastioihin ja kakkutelineisiin. Lisäksi asiakkaat toivoivat saavansa kokonaisuuksia palvelupaketeista. Laadukkaat astiat ja maittava ruoka parantaisi yrityksen asiakasyytyväisyyttä.
Erityistä kiitosta Astiavuokraus Piatti Oy sai asiakaspalvelustaan ja laadukkaista astioistaan.