Ohjatun harjoittelun palaute - sähköisen palautejärjestelmän luominen ohjatusta harjoittelusta työterveyshuolto Työplussaan
Kallio, Anna-Riikka; Pehkonen, Laura (2008)
Kallio, Anna-Riikka
Pehkonen, Laura
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024093025810
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024093025810
Tiivistelmä
Tutkimukset ovat osoittaneet, että palautteen saamisella on suuri merkitys oppimisessa. Saatu palaute edistää opiskelun ja työelämän kehittymistä sekä kehittämistä. Oppimisen kannalta on yhtä tärkeää saada niin myönteistä kuin korjaavaakin palautetta. Palautekyselyt ovat osa organisaation laadunhallintaa. Sähköisen palautteen antamisen hyödyt tulevat esille vaivattomuutena, nopeutena sekä vapautena valita milloin ja missä asioi. Mahdollisuus nimettömän palautteen antamiseen lisää yleensä palautteiden määrää.
Kehittämistehtävän tarkoituksena oli sähköisen palautejärjestelmän luominen ja käyttöönotto Kokkolan työterveyshuolto Työplussaan. Palautejärjestelmän tarkoituksena on seurata, arvioida ja kehittää ohjattua harjoittelua Työplussassa. Palautekysely on suunnattu Työplussassa harjoittelun tekeville terveydenhoitajaopiskelijoille, heidän ohjaajilleen sekä opettajille. Palautekyselyiden avulla saadun palautteen tarkoituksena on myös selkeyttää ja kehittää Työplussan ja Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan yksikön välistä yhteistyötä. Tällä edesautetaan opiskelijoiden tavoitteellista oppimista ja ohjausta harjoittelujakson aikana.
Kehittämistehtävä oli työelämälähtöinen ja tarve työlle nousi edellisen opinnäytetyömme pohjalta, jonka aiheena oli opiskelijaohjaus työterveydenhuollossa - Opiskelijaohjauksen hyvät käytänteet Työplussassa. Kehittämistehtävän teoriaosassa käsittelemme tutkitun tiedon pohjalta sosiaali- ja terveysalan laadunhallintaa sekä palautteen merkitystä oppimisen kannalta.
Kehittämistehtävän tarkoituksena oli sähköisen palautejärjestelmän luominen ja käyttöönotto Kokkolan työterveyshuolto Työplussaan. Palautejärjestelmän tarkoituksena on seurata, arvioida ja kehittää ohjattua harjoittelua Työplussassa. Palautekysely on suunnattu Työplussassa harjoittelun tekeville terveydenhoitajaopiskelijoille, heidän ohjaajilleen sekä opettajille. Palautekyselyiden avulla saadun palautteen tarkoituksena on myös selkeyttää ja kehittää Työplussan ja Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan yksikön välistä yhteistyötä. Tällä edesautetaan opiskelijoiden tavoitteellista oppimista ja ohjausta harjoittelujakson aikana.
Kehittämistehtävä oli työelämälähtöinen ja tarve työlle nousi edellisen opinnäytetyömme pohjalta, jonka aiheena oli opiskelijaohjaus työterveydenhuollossa - Opiskelijaohjauksen hyvät käytänteet Työplussassa. Kehittämistehtävän teoriaosassa käsittelemme tutkitun tiedon pohjalta sosiaali- ja terveysalan laadunhallintaa sekä palautteen merkitystä oppimisen kannalta.