Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelun laadun kehittäminen : Kokkolan pääkirjasto ja Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun koulutuskirjasto

Koski, Janica (2008)

 
Avaa tiedosto
Koski_Janica.pdf (3.108Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Koski, Janica
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102226641
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Kokkolan pääkirjaston ja Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun koulutuskirjaston asiakkaiden palveluodotuksia ja sitä, miten asiakkaat haluaisivat palveluita kehitettävän vastaisuudessa. Rajasin tutkimuksen koskemaan ainoastaan Kokkolan pääkirjastoa ja Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun koulutuskirjastoa, koska tänä vuonna tehtiin aikaisemmin keväällä laajempi asiakastyytyväisyyskysely, joka koski myös koko Kokkolan kaupunginkirjastoa. Rajauksen ulkopuolelle jäivät Koivuhaan kirjasto, Keski-Pohjanmaan keskussairaalan kirjasto ja kirjastoauto.

Teoriaosuudessa käsiteltiin palvelunlaatua ja sen määritelmään. Lisäksi selvitin kuinka palvelun laatua voidaan mitata. Lopuksi perehdyin asiakastyytyväisyysjohtamiseen ja siihen kuinka sitä toteutetaan.

Tutkimuksen empiirinen osuus toteutettiin kyselykaavakkeella Kokkolan pääkirjastossa ja Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun koulutuskirjastossa 10.—28.5.2008 välisenä aikana. Tutkimusote oli kvantitatiivinen eli määrään perustuva. Vastauksia kyselyyn tuli 173 kappaletta, joista 157 otettiin mukaan lopulliseen vertailuun. Tulokset käsiteltiin SPSS for Windows 15.0 -tilasto-ohjelmalla. Avoimet kysymykset käsiteltiin manuaalisesti.

Tutkimustuloksen perusteella suurin osa asiakkaista on tyytyväisiä niin opasteisiin, kirjaston henkilökuntaan kuin tiedottamiseenkin. Henkilökuntaa pidettiin ammattitaitoisena ja palvelualttiutta hyvänä. Opasteisiinkin oltiin kohtalaisen tyytyväisiä, mutta niiden selkeyttämistä toivottiin värien avulla. Kirjaston tiedotustoimintaan oltiin tyytyväisiä, mutta aukiolojen muutoksista saisi asiakkaiden mukaan ilmoitella paremmin. Lisäksi asiakkaat näyttivät olevan tyytyväisiä pääkirjaston ja koulutuskirjaston kotisivuihin. Erityisesti pääkirjaston kotisivut saivat kiitosta niiden selkeydestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste