Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaiden kokemuksia palvelusetelistä Kokkolan seutukunnan alueella

Blomqvist, Jenni; Tastula, Sari (2008)

Avaa tiedosto
Blomqvist_Tastula.pdf (1.781Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Blomqvist, Jenni
Tastula, Sari
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102326702
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyyskysely on hyvä aineistonkeruumenetelmä, kun halutaan selvittää asiakkaiden mielipiteitä ja kokemuksia. Tässä opinnäytetyössä tarkoituksemme oli kartoittaa asiakkaiden kokemuksia palvelusetelistä Kokkolan seutukunnan alueella. Tavoitteena oli selvittää ovatko asiakkaat tyytyväisiä palvelusetelillä tuotettuihin palveluihin. Lisäksi halusimme selvittää myöntävätkö kunnat riittävästi palveluseteleitä asiakasta kohden sekä sitä saavatko asiakkaat tarpeeksi tietoa palvelusetelistä.

Aineisto kerättiin haastattelemalla puhelimitse kolmeatoista palveluseteliasiakasta Kokkolan seutukunnan alueella. Puhelinhaastattelut teimme maaliskuussa 2008. Apuna käytimme strukturoitua kyselylomaketta, joka sisälsi myös avoimia kysymyksiä. Avoimet kysymykset analysoimme sisällön analyysilla ja määrälliset kysymykset SPSS for Windows -ohjelmalla.

Tutkimustulosten mukaan palveluseteli koettiin hyvänä ja tukevan kotona asumista. Eniten kehitettävää asiakkaiden kokemusten mukaan oli palvelusetelistä tiedottamisessa, esimerkiksi kuka on oikeutettu saamaan palvelusetelin. Lisäksi toivottiin, että tiedottaminen keskitettäisiin tiedon saannin helpottamiseksi. Vastaavasti tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palveluntuottajien ammattitaitoon. Erityisesti asiakkaat arvostivat hoidon jatkuvuutta ja palveluntuottajan kokemusta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste