Perehdytysopas hotelli Scandic Joensuulle
Puustinen, Suvi (2024)
Puustinen, Suvi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102826898
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102826898
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä ajantasainen perehdytysopas hotelli Scandic Joensuulle. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja toimeksiantaja on hotelli Scandic Joensuu. Hotellilla ei ole aikaisemmin ollut perehdytysopasta, minkä vuoksi perehdytysopas koetaan hyödylliseksi vastaanotossa. Perehdytysopas on sähköinen pdf-tiedosto, jolloin sitä pystytään muokkaamaan ajankohtaiseksi tiedon päivittyessä.
Aineistonkeruumenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kyselyä, joka on toteutettu Webropolilla sekä haastattelua. Kysely toteutettiin kesäkuussa 2024 ja haastattelu heinäkuussa 2024. Kyselyn avulla saatiin selville työntekijöiden toiveita perehdytysoppaasta sekä siitä, olisiko perehdytysopas hyödyllinen vastaanotossa työntekijöiden mielestä. Haastattelun avulla selvitettiin, millainen perehdytysprosessi Scandic Joensuulla on.
Tulosten perusteella perehdytysopas on tarpeellinen vastaanotossa, sillä kyselyyn vastanneista suurin osa oli oppaan kannalla. Myös haastattelun perusteella perehdytysopas parantaa hotelli Scandic Joensuun perehdytystä, sillä hotellissa ei ole selkeää perehdytysprosessia.
Aineistonkeruumenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kyselyä, joka on toteutettu Webropolilla sekä haastattelua. Kysely toteutettiin kesäkuussa 2024 ja haastattelu heinäkuussa 2024. Kyselyn avulla saatiin selville työntekijöiden toiveita perehdytysoppaasta sekä siitä, olisiko perehdytysopas hyödyllinen vastaanotossa työntekijöiden mielestä. Haastattelun avulla selvitettiin, millainen perehdytysprosessi Scandic Joensuulla on.
Tulosten perusteella perehdytysopas on tarpeellinen vastaanotossa, sillä kyselyyn vastanneista suurin osa oli oppaan kannalla. Myös haastattelun perusteella perehdytysopas parantaa hotelli Scandic Joensuun perehdytystä, sillä hotellissa ei ole selkeää perehdytysprosessia.