Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

TikTokin käyttö markkinointialustana

Wallius, Sofia (2024)

Avaa tiedosto
Wallius_SofiaS.pdf (892.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Wallius, Sofia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102926956
Tiivistelmä
Tutkimuksen tutkimusongelmana oli selvittää, kuinka luodaan tasapaino ja yhteisymmärrys TikTok markkinoinnissa yritysten, vaikuttajien sekä kuluttajien välille. Opinnäytetyö kertoo, kuinka TikTokia pystytään hyödyntää tehokkaasti markkinoinnissa ottaen samalla huomioon käyttäjäkokemus. Tutkimuksessa käsiteltiin viittä tutkimuskysymystä:

1. Mitä mieltä kuluttajat ovat TikTok markkinoinnista?
2. Ovatko yritysten markkinointipäälliköt tai yrittäjät itse ostaneet jotain TikTokissa nähdyn mainoksen perusteella?
3. Minkä perusteella vaikuttajat valitsevat yhteistöitä?
4. Miksi yritys on valinnut juuri TikTokin markkinointialustakseen? Onko se tehokas markkinointialusta?
5. Onko kuluttajien mielipide muuttunut jostain yrityksestä TikTok markkinoinnin perusteella? Miksi?

Tutkimusote oli kvalitatiivinen eli laadullinen. Tutkimuksessa käytettiin apuna sosiaalista mediaa, alan kirjallisuutta sekä haastatteluita. Haastatteluiden kohteena oli yrittäjä, vaikuttaja sekä kaksi kuluttajaa. Tutkimuksen teoria pohjautuu viestintään, kuluttajakäyttäytymiseen sekä TikTokiin markkinointikanavana.

Haastatteluista saatiin selville, että yrittäjälle, vaikuttajalla sekä kuluttajille tärkeitä asioita ovat maine, luottamus sekä brändi. Kuluttajat ja seuraajat ovat yrittäjälle sekä vaikuttajalle prioriteetti numero yksi, mutta tavoitteet eroavat toisistaan. Yrittäjän tavoitteena on saada näkyvyyttä yritykselleen kun taas vaikuttajan tavoitteena on pitkäaikaisten seuraajien saaminen sekä brändi. Mahdolliset mainokset eivät vaikuta kuluttajien käyttökokemukseen. Haastateltavien välillä löytyy yhteisymmärrys ja harmonia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste