Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen markkinointikanavana mikro- ja pienyrityksissä

Laukkanen, Paula (2024)

 
Avaa tiedosto
Laukkanen_Paula.pdf (1.732Mt)
Lataukset: 


Laukkanen, Paula
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102926988
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kuvata, mitä haasteita mikro- ja pienyritykset kohtaavat ja ovat kohdanneet käytettäessä digitaalisen markkinoinnin ympäristöä. Tutkimuksen tavoitteena on löytää mahdollisia uusia kehittämiskohteita uusien digikoulutushankkeiden osalta ja saada tietoa toimeksiantajalle toiminnan jatkokehittämistä varten. Tutkimus oli monimenetelmällinen tapaustutkimus. Aineisto kerättiin laadullisilla puolistrukturoiduilla haastatteluilla ja määrällisenä kyselynä. Määrällinen aineisto kerättiin sähköpostikyselynä. Kohdejoukkona oli Business Joensuun DigiGrow -koulutushankkeeseen osallistuneet mikro- ja pienyritysten yrittäjät tai yritysten edustajat. Kyselytutkimus lähetettiin suoraan osallistuneille henkilöille. Aineisto kerättiin Microsoft Forms -lomakkeella sähköpostikyselyn avulla elokuussa 2023. Kyselylomakkeessa oli monivalintakysymyksiä, järjestysasteikollisia kysymyksiä, sekä puolistrukturoituja kysymyksiä. Tutkimusaineisto analysoitiin kvantitatiivisesti Forms-perusraportoinnin avulla ja tulokset ilmaistiin numeerisesti frekvensseinä ja erilaisin taulukoin. Palautteet toimeksiantajalle esitettiin teemoittain. Kyselyyn vastasi 45 henkilöä, jolloin vastausprosentti oli 27%. Tutkimustuloksista ilmeni, että digikoulutukselle oli ehdottomasti tarvetta ja tulevaisuudessa koulutuksen sisältöihin kaivattiin perusasioita kuten sisällöntuotantoa, tuotekuvausta ja kuvien editointia sekä myös ymmärtämystä tekoälyyn ja kuinka sitä voisi hyödyntää liiketoiminnassa. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää kehitettäessä digitaalista markkinointia ja siihen liittyvää koulutusta mikro- ja pienyrityksissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste