Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyden kartoittaminen Herrmans Oy:lle

Holma, Johanna (2008)

 
Avaa tiedosto
Holma_Johanna.pdf (663.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Holma, Johanna
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024103127116
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Pietarsaaressa toimivalle yritykselle nimeltä Herrmans Oy. Yritys tuottaa muovisia polkupyörän komponentteja, kuten kädensijoja, vannenauhoja, heijastimia ja ajovaloja polkupyöräteollisuudessa toimiville yrityksille. Yritys tuottaa myös työvaloja raskaisiin ajoneuvoihin ja työkoneisiin. Opinnäytetyön aiheena oli kartoittaa Herrmans Oy:n asiakaskunnan tyytyväisyys yrityksen tuottamiin palveluihin ja tuotteisiin. Tavoitteena oli saada selkeä kuva asiakkaiden tyytyväisyyden asteesta sekätuoda esille mahdolliset kehittämiskohteet ja sitä kautta parantaa kilpailuasemaa markkinoilla.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin perinteistä kirjekyselyä, joka lähettiin postitse asiakkaille. Kysely koostui kolmesta eri osiosta, jotka olivat asiakaspalvelu, tuotekuvastojen ja näytekappaleiden vertaus sekä tuotteiden vertailu kilpaileviin tuotteisiin. Koska vastaajiksi valittiin tärkeimmät asiakkaat eri puolilla maailmaa, päädyttiin kyselyt tekemään saksaksi, englanniksi, ruotsiksi ja suomeksi. Takaisin tulleet kyselyt kirjattiin käsin Excel-taulukkoon ja näin vastauksista voitiin tehdä erilaisia analyyseja helposti. Vastausprosentiksi saatiin 30,5 %, eli 58 vastasi 190 yrityksestä.

Kaiken kaikkiaan Herrmans Oy sai hyvät arvostelut kyselyyn vastannelta asiakkailta. Vaikka vastausprosentti jäikin pienehköksi, pidettiin vastauksia tärkeinä siinä mielessä, että vastaajien keskuudessa oli yrityksen suurimpia asiakkaita. Tuloksissa ilmeni seikkoja, jotka olivat jo ennalta yrityksen tiedossa. Esimerkiksi osa vastaajista toivoi parannusta toimitusaikojen ja pakkauskokojen paikkansapitävyyteen. Reklamaatioihin ja niiden käsittelystä oltiin yleisesti tyytyväisiä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste