ICT-palvelupyyntöprosessin kehittäminen
Heikkinen, Jyri; Heiskanen, Miska (2024)
Heikkinen, Jyri
Heiskanen, Miska
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110127183
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110127183
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme aiheena oli tutkia, kuinka Marski Data Oy:n ICT-palvelupyyntöprosessia voidaan kehittää tehokkaammaksi ja vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita. ICT-palvelupyyntöprosessi on olennainen osa Marski Data Oy:n liiketoimintaa ja sen toimivuus vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen ja organisaation menestykseen. Tavoitteena oli tunnistaa nykyisen prosessin vahvuudet ja heikkoudet asiakasnäkökulmasta. Tavoitteiden saavuttamiseksi toteutimme kyselytutkimuksen, jolla kartoitettiin asiakkaiden kokemuksia ja palautetta prosessin toimivuudesta. Kyselytutkimuksen vastaukset analysoitiin, jonka perusteella toteutimme dataan perustuvat kehitysehdotukset. Tuloksena saimme selvitettyä nykyisen palvelupyyntöprosessin vahvuudet ja heikkoudet asiakasnäkökulmasta ja kehitysehdotukset. Kehitysehdotuksilla pyrimme vähentämään viestintä ongelmia, nopeuttamaan palvelupyyntöjen käsittelyä ja parantamaan asiakastyytyväisyyttä.