Veikkausliigan seurojen viestinnän ja markkinoinnin analysointi sekä kehittäminen
Lautala, Vili (2024)
Lautala, Vili
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111227996
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111227996
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Veikkausliigassa pelaavien seurojen markkinoinnin ja viestinnän kehittämistä. Työn tavoitteena oli tuottaa seuroille uusia näkökulmia viestinnän ja markkinoinnin toteuttamiseen. Opinnäytetyössä pyritään esittelemään erilaisia tekoälyn käyttötarkoituksia ja mahdollisuuksia viestintää ja markkinointia toteutettaessa sekä avata datan hyödyntämisen prosesseja tehokkaamman viestinnän ja markkinoinnin saavuttamiseksi. Näiden lisäksi opinnäytetyössä pohditaan eri sosiaalisen median kanavien mahdollisuuksia seurannan ja näkyvyyden kasvattamisen osalta.
Aineistona opinnäytetyössä toimivat kirjallisuuslähteet, artikkelit, sosiaalisen median julkaisut, blogitekstit, havainnointi ja helmikuussa 2024 toteutetut haastattelut. Opinnäytetyön lähteet koostuvat digitaalisista ja painetuista lähteistä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi katsaus tekoälyn ja datan hyödyntämisen mahdollisuuksiin, joita seurat voivat käyttää sosiaalisen median viestinnän ja markkinoinnin suunnittelemisessa, toteuttamisessa, seurannassa ja kehittämisessä.
Aineistona opinnäytetyössä toimivat kirjallisuuslähteet, artikkelit, sosiaalisen median julkaisut, blogitekstit, havainnointi ja helmikuussa 2024 toteutetut haastattelut. Opinnäytetyön lähteet koostuvat digitaalisista ja painetuista lähteistä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi katsaus tekoälyn ja datan hyödyntämisen mahdollisuuksiin, joita seurat voivat käyttää sosiaalisen median viestinnän ja markkinoinnin suunnittelemisessa, toteuttamisessa, seurannassa ja kehittämisessä.
